۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

توقیف شناور حامل ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: یک فروند شناور تجاری حامل ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق را در آب‌های شمالی خلیج فارس توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۶۸۳
توقیف شناور حامل ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های خلیج فارس
 
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور تجاری، ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ قلم لوازم آشپزخانه شامل ظروف ملامین، لیوان آبخوری و چایخوری، اسباب بازی، قاب عکس، تعداد سه هزار و ۶۰۰ عدد فن خودرو و یکهزار و ۵۰۰ عدد حوله قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی گفت: این شناور تجاری حامل کالای قاچاق در بندر دوبی بارگیری شده بود و قرار بود در یکی از مناطق ساحلی خوزستان تخلیه و در بازار داخلی عرضه شود، ولی با هوشیاری ماموران دریابانی این اقدام غیرقانونی آنان به سرانجام نرسید.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ادامه داد: این شناور به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت و برای شش متهم به قاچاق کالا نیز پرونده‌ای تشکیل شد.

 سردار پاکباز اظهار داشت:قاچاقچیان ومخلان اقتصاد کشور بدانند که مرزبانان  با اشراف اطلاعاتی کوچک‌ترین تحرکات را در مناطق ساحلی و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس زیرنظر دارند.

در سال جاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی، آبراهی خوزستان و آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل، همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار