۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
در ارتباط تصویری مقامات مسئول بنادر ایران و آذربایجان تأکید شد:

تخفیف ۸۰ درصدی حقوق و عوارض بندری برای کشتی‌های رو رو در بنادر ایران

نشست توسعه همکاری‌های بندری و حمل و نقل دریایی بین دو کشور ایران و آذربایجان، با حضور خسرو سرایی؛ مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی و وامیک رحیموف؛ رئیس آژانس ملی دریانوردی آذربایجان و موسوی سفیر ایران در آذربایجان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۲
تخفیف ۸۰ درصدی حقوق و عوارض بندری برای کشتی‌های رو رو در بنادر ایران
 
به گزارش  مانا، خسرو سرایی با تأکید بر اینکه هدف اصلی از این نشست دوجانبه، تسهیل تجارت دریایی بین دو کشور ایران و آذربایجان است، خاطرنشان کرد: با تغییر الگوی تجارت در دریای خزر و استقبال کشورهای این حوضه آبی از حمل و نقل کانتینر و کشتیرانی رو رو، درصدد هستیم از همه ظرفیت های موجود حمل و نقلی استفاده بهینه کنیم.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه های سازمان بنادر با بیان اینکه دو کشور ایران و آذربایجان همواره در طول تاریخ، روابط بسیار خوبی در تجارت و اقتصاد بین‌المللی داشته‌اند، افزود: در نشست‌های دو‌جانبه توسعه همکاری های بندری و حمل و نقل دریایی در خزر، به دنبال این هستیم تا ضمن معرفی امکانات و تحولات صورت گرفته در بنادر ایران، پیشنهاد های توسعه‌ای در حوزه‌های کشتیرانی، ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی و گواهی نامه‌های دریانوردان را بحث و بررسی کنیم.

وی با اشاره به تخفیف ۸۰ درصدی حقوق و عوارض بندری برای کشتی‌های رو روی ورودی به بنادر ایران،تصریح کرد: ارتقای خدمات کشتیرانی در بنادر دو کشور، رونق کشتیرانی رو رو ، کانتینری و یخچالی بسیار حایز اهمیت است.

سرایی با اشاره به اینکه پروتکل ایمنی دریانوردی در خزر در این نشست مطرح و بررسی شد، گفت: در خصوص پروتکل پنج جانبه ایمنی دریانوردی در شرایط مطلوبی به سر می بریم و چنانچه در وضعیت کرونایی به سر نمی‌بردیم تاکنون به نتیجه نهایی رسیده بود.

 در این نشست تصویری همچنین وامیک رحیموف؛ رئیس آژانس ملی دریانوردی آذربایجان از آمادگی کامل دولت این کشور برای توسعه همه جانبه همکاری های بندری و دریایی با ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر کشتی های رو رو در مسیر قزاقستان و آذربایجان در حال تردد هستند.

رحیموف با بیان اینکه موضوعات پیشنهادی در خصوص ایمنی، آموزش و برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی و امداد و نجات از جمله مسائلی است که بنادر آذربایجان به ویژه بندر باکو از آن استقبال می‌کنند، گفت: با توجه به تجهیز بندر انزلی به ترمینال مسافری پیشرفته، موضوع سفرهای دریایی در حوزه اختیارات مستقیم آژانس دریانوردی آذربایجان نسیت و ارگان‌های دیگری باید در این زمینه دستور اجرایی صادر کنند.
بر اساس این گزارش و بنا بر اعلام مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه های سازمان بنادر، در این نشست مقرر شد با توجه به تحولات صورت گرفته و ظرفیت‌های جدید تجاری ایجاد شده در دریای خزر‌، پیش نویس توسعه همکاری‌های بندری و دریایی بین دو کشور ایران و آذربایجان تهیه و مبادله شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار