۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

سرمایه‌گذاری هنگفت سوئد برای تبدیل بندر گوتنبرگ به مگاپورت

شورای شهر گوتنبرگ اعتبار ۱۲۰ میلیون یورویی برای بازسازی، لایروبی، تعمیق و عریض کردن بندر گوتنبرگ به منظور پهلوگیری مگا‌کشتی‌ها تصویب کرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۸
سرمایه‌گذاری هنگفت سوئد برای تبدیل بندر گوتنبرگ به مگاپورت
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، قرار است این بندر تا سال ۲۰۲۶ با اجرای طرح‌های توسعه به مگاپورت تبدیل شده و کشتی‌های غول‌پیکر را پذیرش کند.

پروژۀ Skandia Gateway بندر گوتنبرگ را به گونه‌ای آماده خواهد کرد تا کشتی‌هایی به طول ۴۳۰ متر به راحتی در آن عملیات  تخلیه و بارگیری را انجام دهند.

بر اساس این گزارش این مهم‌ترین پروژۀ بندری سوئد در قرن حاضر است که بندر گوتنبرگ ۴۰۰ ساله را به بهترین نحو  تا سال ۲۰۲۶ آماده می‌کند.

این پروژه توسط اداره بندر، اداره دریایی و اداره حمل و نقل سوئد در حال اجراست که عملیات لایروبی آن تا سال ۲۰۲۲ و سایر پروژه‌های توسعه آن بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ به ترتیب آماده خواهند شد.

 "ELVIR DZANIC" مدیر اجرایی بندر گوتنبرگ در این زمینه گفت: اگر شرکت‌های دریایی سوئدی بخواهند به بازار‌های جهانی وصل شوند باید بنادر بر اساس ابعاد کشتی‌ها توسعه داده شده و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به طور کامل به آن‌ها متصل شود، زیرا کشتی‌ها سال به سال بزرگتر می‌شوند و در این مسابقه بزرگ بین‌المللی باید موقعیت خود را حفظ کنیم.

وی یاد‌آور شد: باید این روند را بدون اتلاف وقت ادامه دهیم تا در صنعت حمل و نقل جهانی به حاشیه رانده نشده و در رقابت بین‌المللی به محیط زیست آسیب نزنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های این بندر اصلاً با وقفه مواجه نشد و در چنین شرایطی پروژ‌ه‌های توسعه‌ای نیز ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار