۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

هوش مصنوعی به کمک هواشناسی دریایی هم آمد

جدید‌ترین فنّاوری پیش بینی هواشناسی دریایی به منظور کاهش خطرات و تسهیل تصمیم‌گیری برای تردد کشتی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۵
هوش مصنوعی به کمک هواشناسی دریایی هم آمد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این سیستم جدید که اطلاعات دریایی و هواشناسی را به شدت متحول و دگرگون می‌کند، به ۱۰ میلیارد  داده و ۳۰۰ مدل تجزیه و تحلیل رفتاری مجهز است و کلیه سازمان‌ها‌ی مربوط به هواشناسی دریایی و خشکی  در تما‌می‌ نقاط جهان را قادر می‌سازد تا سریع‌تر تصمیم گرفته و عملیات تردد کشتی‌ها را بهینه کنند.

"امی دانیل" مدیر‌عامل WIMDWAED طراح و سازنده این سیستم معتقد است MAIAERED  پروفایل ۳۶۰ درجه‌ای را در اختیار تمامی مشتریان در سراسر جهان قرار می‌دهد تا شفافیت و پاسخگویی مناسب را در هواشناسی به اثبات برساند.

وی افزود: در صورت اشتراک  تمام اطلاعات مربوط به هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار گرفته و در صورت وقوع حادثه تمام اطلاعات کشتی در معرض حادثه و مسیر‌های دسترسی به آن در کمترین زمان به گارد ساحلی، شناور‌ها‌ی نجات، کشتی‌های عبوری و  حتی شناور‌های ماهیگیری اعلام می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این سیستم در تاریخ ۱۰  سپتامبر احتمال هرگونه حادثه بر اثر توفان یا بدی اوضاع جوی به صفر می‌رسد، زیرا داده‌های مربوط به  پیش‌بینی‌های هوشمند همه نوع اطلاعات آب و هوایی را به کشتی‌ها، کارکنان  بندری، شرکت‌های حمل و نقل و ... اعلام می‌کند تا در ساعت مقرری که احتمال توفان و یا شرایط بدِ جوی وجود دارد، از حرکت کشتی‌ها در مبدأ جلوگیری شود. همچنین به کشتی‌های در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی همه گونه اطلاعات شرایط بدی هوا  حداقل  ۱۲ ساعت جلوتر مخابره می‌شود تا در ساعت وقوع توفان در منطقه نباشند.  
هوش مصنوعی به کمک هواشناسی دریایی هم آمد
ارسال نظرات
آخرین اخبار