۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی خلیج فارس غرب جزیره خارگ آغاز شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی آب‌های خلیج فارس غرب جزیره خارگ در اطراف میدان نفتی ابوذر خبر داد و گفت: پس از اطلاع از این موضوع تیم‌های مقابله با آلودگی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به محل مورد نظر اعزام شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۰
پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی خلیج فارس غرب جزیره خارگ آغاز شد
 
محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به پاکسازی لکه نفتی ایجاد شده در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان در خلیج فارس اظهار داشت: در پی دریافت گزارش و تصاویر ماهواره‌ای از مرکز همکاری‌های متقابل در اضطرار‌های دریایی مستقر در خلیج فارس، مبنی بر رویت لکه نفتی در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان ۶۰ مایلی بندر بوشهر، بلافاصله تجهیزات مقابله با آلودگی به همراه کارشناسان مجرب به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی، با بیان اینکه وسعت آلودگی چهار مایل مربع و در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان گزارش شد خاطرنشان کرد: در عملیات مهار و پاکسازی آلودگی تعداد ۴۰ سکشن بر روی آب پهن و عملیات مهار و پاکسازی مواد نفتی با موفقیت به اتمام رسید.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آلودگی دریایی دیگر در اطراف میدان نفتی ابوذر و سروش در خلیج فارس ۶۰ مایلی خارگ تصریح کرد: اکنون شناور و تجهیزات مقابله با الودگی به محل مورد نظر اعرام و عملیات مهار و پاکسازی آلودگی نفتی آغاز شده است.

قاسمی وسعت آلودگی نفتی یاد شده را ۴۰ کیلومتر مربع دانست و خاطر نشان کرد:  وسعت این آلودگی نفتی ۱۰ برابر وسعت آلودگی نفتی نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان و عملیات با امکانات و تجهیزات پیشرفته با کارکنان مجرب برای مهار و پاکسازی نفتی در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار