۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

تخفیفات تعرفه‌ای برای توسعه صادرات و ترانزیت

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و کاهش قیمت تمام شده کالا را دو مزیت حاصله از تخفیفات تعرفه‌ای سازمان بنادر در راستای توسعه صادرات و ترانزیت عنوان کرد‌.
کد خبر: ۸۷۶۴۱

تخفیفات تعرفه‌ای برای توسعه صادرات و ترانزیت

به گزارش مانا به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری اظهار داشت: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای است که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت درنظر گرفته است‌.

وی با اشاره به تخفیفاتی تعرفه ای درنظر گرفته شده به منظور توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر کشور اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از صادرات کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه‌ای را به منظور حمایت از بخش خصوصی درنظر گرفته است و نرخ پایه THc را تا 10 درصد کاهش داده است. 

وی بیان کرد‌: این تخفیفات در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز  ۵۰ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادر کشور کرده و به کشورهای هدف ترانزیت کنیم.

عضو هیت عامل سازمان بنادر و دریا‌نوردی به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور هم اشاره ای داشت و گفت: از آنجا که امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم بنابراین به منظور کمک و تقویت صادرات در این بخش و هزینه‌های مترتب (حقوق و عوارض‌) شناورهای یخچالی و همچنین  THc کانتینرهای یخچالی، طرحی را برای کل بنادر کشور در دست مطالعه داریم‌.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسه‌ای به منظور تدوین ‌بسته‌های جدید حمایتی از سوی سازمان بنادر و دریا‌نوردی طی هفته جاری خبر داد و گفت‌: براساس برنامه ریزی صورت گرفته جلسه‌ای به همین منظور اواسط هفته آینده بر گزار خواهد شد که نتایج‌ حاصله از تصمیمات متخذه را در وقت مقتضی اعلام خواهیم کرد‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار