۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

تخلیه و بارگیری بیش از ۶.۸ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام

مدیرعامل پشتیبانی امور دام کشور گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ شهریور شش میلیون و ۸۲۲ هزار تن کالای اساسی از جمله ذرت، کنجاله سویا و جو از طریق بندر امام وارد و به مناطق مختلف کشور بارگیری شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۶۴۰
تخلیه و بارگیری بیش از ۶.۸ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام
 
محمدرضا طلایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به همکاری مطلوب مجتمع بزرگ بندری امام در بارگیری نهاده‌های کشاورزی، از افزایش حجم ترخیص و بارگیری این بندر تا ۱۲ هزار تُن در روز خبر داد.

وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه هفت تا هشت هزار تُن  نهاده‌های کشاورزی از بندر امام به نقاط مختلف کشور بارگیری و حمل می‌شود، که امیدواریم این روند با شتاب همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به اینکه هنوز مقادیر قابل توجهی کنجاله سویا و دیگر انواع نهاده‌های کشاورزی در انبار‌ها و بنادر کشور موجود است، گفت: تلاش می‌کنیم سرعت خروج و توزیع نهاده‌های کشاورزی  را افزایش دهیم تا بتوانیم کمبودی که در این خصوص  پیش آمده جبران کنیم.

طلایی، بندر امام را یکی از بنادر بزرگ کشور به عنوان مبدا تامین نهاده‌های کشاورزی عنوان کرد و افزود:  با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قصد داریم بارگیری این نوع کالا‌ها را روزانه تا ۱۲ هزار تُن ارتقا دهیم و این ظرفیت و توان در بندر امام وجود دارد.

وی افزود: ما تاکنون هیچ مشکلی در مجتمع بندری امام برای تخلیه و بارگیری نهاده‌های کشاورزی نداشته‌ایم  و با همکاری و هم‌افزایی شایسته بین عوامل اجرایی این بندر و پشتیبانی امور دام و همچنین ظرفیت‌های  قابل توجه در این مجتمع بزرگ بندری، روند تخلیه، انبار، بارگیری و خروج کالا به نحو مطلوبی در حال انجام  است.

طلایی افزود: روند واردات نهاده‌های کشاورزی و دامی به کشور از طریق بندر امام در نیمه دوم امسال ادامه می‌یابد و تلاش می‌شود با وجود فشار‌ها و تحریم‌های غیرقانونی امریکا، خللی در تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی ایجاد نشود.

بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های کشاورزی و دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار