۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

آبادان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت/ تشدید تدابیر پیشگیرانه در بنادر

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با افزایش مبتلایان و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آبادان، این شهر بندری دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۶۳۹
آبادان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت/ تشدید تدابیر پیشگیرانه در بنادر
 
دکتر شکرالله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه آبادان از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز رسیده است افزود: ادامه این روند بسیار نگران کننده و خطرناک است.

وی افزود: بیمارستان طالقانی آبادان همچنان پذیرای بیماران کرونایی شهر‌های خرمشهر و آبادان است به گونه‌ای که در شبانه روز گذشته از مجموع ۴۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، ۳۹ نفر بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی ازسوی شهروندان را در افزایش مبتلایان به کرونا موثر خواند و افزود: مردم همچنان باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، استفاده از ماسک همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به کروناست.

سلمان زاده با اشاره به اینکه مناطق ساحلی و بندری خوزستان نیز تحت تدابیر پیشگیرانه بهداشتی قرار گرفته است افزود: همه کشتی‌ها و شناور‌های ورودی خارجی قرنطینه و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

وی گفت: فضا‌های باز و مسقف بندری خرمشهر و آبادان به صورت منظم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره بنادر و دریانوردی خوزستان، همه بنادر فعال استان به صورت روزانه و مستمر برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی می‌شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

شهر‌های بندری خرمشهر، ماهشهر و هندیجان نیز در وضعیت هشدار قرار گرفته دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار