۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر زیر تیغ کرونا

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: طبق دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ترم جدید درس‌های نظری به صورت مجازی و درس‌های عملی که نیاز به حضور در کارگاه یا آزمایشگاه دارند به صورت حضوری و با برنامه‌ریزی ارائه خواهند شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۶۳۶
شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر زیر تیغ کرونا
 
منصور زراءنژاد در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نحوه بازگشایی خوابگاه‌های این دانشگاه افزود: با توجه به اینکه امکان حذف برخی درس‌های عملی وجود ندارد، دانشجویان خوابگاهی در گروه‌های کوچک به مدت کوتاه، (۱۰ تا ۱۴ روز) در خوابگاه حضور پیدا می‌کنند و هر دانشجو در یک اتاق مستقر می‌شود تا فاصله اجتماعی حفظ شود.

به گفته وی براساس پروتکل‌ها، دانشجویان نمی‌توانند در طول ترم از خوابگاه‌ها استفاده کنند و حضور آن‌ها به صورت هتلینگ خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: همچنین دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی برای انجام پژوهش‌های عملی پایان‌نامه، در زمان‌های مقرر و به صورت برنامه‌ریزی شده در دانشگاه و خوابگاه حضور پیدا می‌کنند.

دکتر زراءنژاد با بیان اینکه درس‌های نظری کاملا به صورت مجازی برگزار خواهند شد گفت: سال تحصیلی رسماً از ۱۵ شهریور آغاز شد، اما با توجه به اینکه حذف و اضافه هنوز انجام نشده است، کلاس‌ها نوسان دارند، اما به نظر می‌رسد کلاس‌ها به صورت مستمر از هفته آینده برگزار خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی از واحد‌های درسی عملی که شناورهستند، پیش‌نیاز درسی نیستند و در تحصیل دانشجو مشکلی ایجاد نمی‌کنند را می‌توان جابه‌جا و به ترم آینده موکول کرد. اما تعدادی از درس‌های عملی به ویژه برای دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی هستند، باید ارائه شوند بنابراین امکان به تعویق انداختن این درس‌ها وجود ندارد، به این دلیل برنامه‌ریزی شده که تعداد محدودی از دانشجویان در مدت زمان مشخص در دانشگاه حضور پیدا کنند.

حدود سه هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در رشته‌های مرتبط با دریا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به تحصیل اشتغال دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار