۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

برنامه ریزی در حوزه دریا یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۲

برنامه ریزی در حوزه دریا یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی است

به گزارش مانا،محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در ادامه برنامه‌های سفر به استان هرمزگان، از شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کرد.

طهرانچی در این بازدید صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل را یکی از نمونه‌های صنعت دانش بنیان دانست و گفت: این صنعت در کشور ما بدون وابستگی پیش می‌رود. ما را در صنعت دریا عقب نگه داشته‌اند؛ ایران با ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی، نباید دچار چنین شرایطی در صنایع مرتبط با دریا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: علم و فنّاوری دریا تقریباً مغفول مانده و به همین دلیل است که صنعت دریا نیاز‌های فراوانی دارد. در این راستا یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد، برنامه ریزی مرتبط با حوزه دریاست. از این رو، یکی از نظام موضوعات پژوهشی احصاء شده در سامانه پژوهشیار، به این موضوع اختصاص یافته است.

طهرانچی از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد واحد بندرعباس خبر داد و گفت: این سرا به عنوان بخشی از شبکه عظیم دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود تا جوانان بتوانند در بخش‌های مختلف ناوبری و صنایع دریایی و فراساحل، در محیط عملی آموزش ببینند. باید تلاش شود سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل مکمل صنعت دریایی باشد.

وی ادامه داد: ساختار در دانشگاه آزاد متناسب با نیاز صنعت تعریف می‌شود و آموزش، پژوهش و فناوری براساس سفارش صنایع تنظیم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان گفت: این دانشگاه با بستر بیش از ۲۲ هزار عضو هیأت علمی، ۱۰۰ هزار پژوهش تحصیلات تکمیلی و بیش از یک میلیون دانشجوی در حال تحصیل، امروز می‌تواند حرکت خوبی در حوزه دریا آغاز کند که ثمرات آن برای جمهوری اسلامی ایران یک ارزش‌آفرینی جدی باشد که در این راستا واحد بندرعباس سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل را ایجاد می‌کند.

در ادامه، حمید رضاییان مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)  اظهار کرد: چالش بزرگ صنایع ما در حوزه منابع انسانی است و ریشه تربیت منابع انسانی در دانشگاه است. از دانشگاه آزاد می‌خواهیم این حوزه را تقویت کند. مجموعه دانشگاه آزاد افتخار ماست و با تمام توان در خدمت این دانشگاه خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار