۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

انتظار تشدید کمبود کانتینر در بنادر آسیا

انبار‌های وارداتی کالا در جنوب کالیفرنیا مسدود شده‌اند که این امر باعث تاخیر در تخلیه کانتینر‌ها و انتقال مجدد آن‌ها به چین می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۰

انتظار تشدید کمبود کانتینر در بنادر آسیا

به گزارش مانا، درحالی که واردکنندگان در ایالات متحده آمریکا و اروپا در تلاش برای بازگرداندن کانتینرهای خالی به چین و سایر مراکز تولید آسیایی هستند و کمبود کانتینر در آسیا در حال افزایش است این سوال مطرح می‌شود که آیا زنجیرۀ تأمین بین‌المللی برای اوج فصل حمل و نقل آینده آماده است یا خیر.

عدم تعادل تجاری کانتینری در درجۀ اول به دلیل افزایش واردات به ایالات متحده آمریکا و اروپا در ژوئیه و آگوست‌، بعد از دوران قرنطینه، رخ داده است. در حال حاضر شرکت‌های حمل و نقل برای انتقال کانتینرهای خالی به آسیا، به ویژه به چین، دچار مشکل شده‌اند.

کمبود کانتینر در هر سایز و اندازه‌ای وجود دارد. طبق گفتۀ جان مونرو مشاور NVOs، تعداد 9 بندر از بنادر چین دچار کمبود شدید کانتینر هستند و این امر باعث شده که صادرکنندگان بدون توجه به اندازه و مقدار بار و صرفه اقتصادی، از هر سایز کانتینری که در دسترس است استفاده کنند.

علاوه بر این، توفان و مه در چین، کره جنوبی و ژاپن  باعث به هم خوردن برنامۀ کشتی‌ها شده و در برخی موارد به خاطر جلوگیری از حوادث ناشی از بدی آب و هوا برنامه کشتی‌های لاینر تغییر کرده که این امر خود باعث دامن زدن بیشتر به مشکل انتقال کانتینرها  و کمبود کانتینر در بنادر می‌شود.

منبع: Journal of Commerce

مترجم: سیما جامعی- کارشناس ارشد حمل و نقل دریایی

ارسال نظرات
آخرین اخبار