۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

تولید روزانه بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع گاز پارس جنوبی

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با برنامه ریزی دقیق و تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، به تولید روزانه بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۶۲۸
تولید روزانه بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع گاز پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین شمشیری در نشست با معاون وزیر کشو در منطقه پارس جنوبی به نقش مهم این منطقه صنعتی در ابعاد تولید، اشتغال و صادرات پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تحویل مجتمع گاز پارس جنوبی شده است.

وی با بیان اینکه  دو پالایشگاه ۱۱ و ۱۲ پارس جنوبی حدود یک ماه پیش تحویل مجتمع گاز پارس جنوبی شده است گفت: بخش خشکی فاز ۱۴ پارس جنوبی در حال تکمیل است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، با بیان اینکه با تکمیل این پالایشگاه‌ها در مجموع مدیریت ۱۳ پالایشگاه توسط مجتمع گاز انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش دریا فاز ۱۴ پارس جنوبی با همکاری شرکت نفت و گاز پارس راه‌اندازی شده و گاز تولید سکو‌های آن در سایر فاز‌ها  استفاده می‌شود.

شمشیری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد گاز کشور توسط مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر تولید گاز شیرین این مجتمع روزانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: همچنین معادل ۶۵۰ هزار بشکه در روز محصول فرعی میعانات گازی در مجتمع تولید می‌شود که بخشی از آن به پتروشیمی‌ها و بخش زیادی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر می‌شود.

معاون مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ هزار تُن اتان توسط پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید می‌شود، گفت: اتان تولیدی در منطقه پارس جنوبی خوراک پتروشیمی‌های هفده گانه منطقه را تأمین می‌کند.

وی در ادامه میزان گوگرد تولیدی در مجتمع را دو هزار تُن عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از دو هزار تُن ال پی جی نیز در پارس جنوبی تولید می‌شود.

شمشیری با بیان اینکه این استمرار تولید مدیون تلاش حدود ۱۸ هزار نیرو انسانی در سطح مجتمع است، اظهار داشت: مطابق بخش نامه ارسالی از وزارتخانه طرح طبقه بندی مشاغل و ساماندهی نیرو‌های پیمانکاری در اولویت  برنامه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار