۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز واگذاری موج شکن‌های چند منظوره مردمی در سواحل مکران

بهروز آقایی گفت: با آغاز واگذاری موج شکن‌های چندمنظوره مردمی در جنوب شرق کشور گامی دیگر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه سواحل مکران برداشته شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۳
گام‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر توسعه سواحل مکران/ آغاز واگذاری موج شکن‌های چند منظوره مردمی در سواحل مکران
 
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این اداره کل به منظور تسهیل در ترافیک و عبور و مرور دریایی، ایمنی شناور‌ها و حفاظت از منابع دریایی و خشکی و از همه مهمتر رونق اشتغال و ایجاد اقتصاد پایدار منطقه اهداف کلانی را در راستای مسئولیت‌های قانونی و اجتماعی خود دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: در همین راستا ساخت شش موج شکن چند منظور مردمی با هدف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری دریایی، اهداف پدافند غیرعامل و توزیع یکنواخت جمعیت در طول نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از سال ۸۶ در دستور کار قرار گرفت.
این مقام مسئول افزود: عملیات ساخت این موج شکن‌ها به اتمام رسیده و آماده واگذاری به سرمایه گذران بخش خصوصی و ارگان‌های خدمات رسان دولتی است.
وی با اشاره به برخورداری این موج شکن‌ها از دو بازوی اصلی و فرعی و حدود هشت هکتار حوضچه و ۱۹ هکتار اراضی پسکرانه سند دار، اضافه کرد: برخی از این موج شکن‌ها دارای بازوی رسوب گیر نیز هستند.
آقایی گفت: با پیگیری‌های این اداره کل از طریق دو سازمان بنادر و دریانوردی و مدیریت و برنامه ریزی، مجوز واگذاری این موج شکن‌ها از طریق کمیسیون تلفیق دولت در ماه گذشته اخذ و کارگروه تخصصی واگذاری آن نیز تشکیل شد که به طور قطع رونق اشتغال و سرمایه گذاری در سواحل مکران را به همراه خواهد داشت.
وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این شش موج شکن در طول سواحل مکران را حدود ۱۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمانی اعلام و اذعان کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی در سواحل سیستان و بلوچستان بسیار تاثیر گذار است، چراکه موجب تثبیت جمعیت و جلوگیری از کوچ اجباری مردم برخی از روستا‌های ساحلی که در خشکسالی‌های اخیر آسیب دیده اند، به سمت حاشیه شهر‌ها می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فقط موج شکن گواتر علاوه بر توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد پناه گاه امن نظامی، مرکز ثقل فعالیت‌های صیادی برای روستا‌های هدف با جمعیت تقریبی بیش از سه هزار نفر شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت، موج شکن رودیک، گوردیم، بیردف و جد به سازمان شیلات ایران جهت فعالیت‌های صیادی و آبزی پروری و موج شکن گواتر به نیروی دریایی ارتش جهت کاربری نظامی و موج شکن گیشاپ جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT اختصاص یافته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار