۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

بسته‌های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی

بهروز آقایی از ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات بی‌نظیر بزرگترین بندر اقیانوسی کشور (بندر شهید بهشتی چابهار) برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۷
بسته‌های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب بندری و اعطای مشوق‌های ویژه به این بندر اقیانوسی هم اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشور‌های منطقه به یکدیگر است.
وی ادامه داد: موقعیت راهبردی و استراتژیک دروازه ملل سبب شده است سرمایه گذاران ایران و دیگر کشور‌ها علاوه بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالا‌های مورد نیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه گذاری در این بندر اقدام کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بندر چابهار برای جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و به ویژه برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی جهت بهره مندی از ظرفیت‌های این بندر استراتژیک با تجهیزات مدرن، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.
وی با اشاره به تخفیفات ویژه وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار اذعان کرد: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینر‌های ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته‌های تشویقی این بندر برای صاحبان کالا است.
آقایی، تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر وارداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ اقیانوسی برشمرد و افزود: کانتینر‌های خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می‌شوند.
به گفته وی، معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه‌های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینر‌های خالی که صرفاً برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می‌شوند، از دیگر مشوق‌های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار