۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

هیدروژن سوخت انتخابی ژاپن برای صنعت حمل و نقل در آینده

دولت ژاپن هیدروژن را به عنوان سوخت حمل‌و‌نقل آیندۀ خود انتخاب کرده تا یک هدف و نقشه راه را به منظور تبدیل ژاپن به جامعۀ هیدروژنی ارتقاء دهد.
کد خبر: ۸۷۶۰۴
هیدروژن سوخت انتخابی ژاپن برای صنعت حمل و نقل در آینده
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، یک کنسرسیوم ژاپنی به ریاست NYK Line قصد دارد امکان‌سنجی یک شناور مسافری ۱۰۰ نفره را با سوخت هیدروژن در ماه جاری آغاز کند و به دنبال آن طراحی روی سیستم‌های سوخت هیدروژن کشتی‌ها شروع می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

این گزارش حاکی است دولت ژاپن در حال طراحی نقشه راهی است که برای استفاده از انرژی هیدروژن علاوه بر حمل‌و‌نقل دریایی، حمل‌و‌نقل جاده‌ای را شامل شود، زیرا در مرحله اول این کشور تصمیم دارد ۸۰۰ هزار خودرو را تا پایان سال ۲۰۳۰  به سوخت هیدروژنی مجهز کند.

در همین حال "Shinzo Abe"  وزیر برکنار شدۀ  ژاپن بیش از این گفته بود با توجه به اینکه هزینۀ تولید هیدروژن نسبت به گاز طبیعی ۵۰ تا ۹۰ درصد پایین‌تر است دولت تصمیم گرفته در حمل‌و‌نقل از سوخت هیدروژنی استفاده کند.

 توسعۀ فنّاوری جدید کشتی‌سازی با استفاده از سیستم تامین سوخت هیدروژنی به منظور اصلاح سیستم مدیریت انرژی از اهداف دولت ژاپن به شمار می‌رود.

شرکت NYK همراه با شرکای خود سابقه طولانی در فنّاوری سوخت هیدروژنی دارد.

در پایان این گزارش آمده است NYK علاوه بر آنکه امکان‌سنجی برای سوخت هیدروژن را برای حمل‌و‌نقل ژاپن در پیش گرفته برای ساخت یدک کش‌ها و شناور‌ها با سوخت آمونیاک نیز تلاش می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار