۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
در بازدید مدیر کل دیوان محاسبات از بندر چابهار مطرح شد؛

رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

ابراهیم ویسی گفت: پیشرفت برنامه ها و افزایش ظرفیت بندر چابهار، نشان دهنده تلاش گروهی و جهادگونه کارکنان این بندر استراتژیک است که جای تقدیر دارد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱

رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

به گزارش مانا، مدیر کل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بیان کرد: به طور قطع دیدن اقدام‌های انجام شده از نزدیک و بازدید از ظرفیت‌های ایجاد شده، باعث درک بهتر از نحوۀ انجام امور و رسیدگی بهتر به آن می شود.
ابراهیم ویسی با تقدیر از اقدام های سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه زیرساخت ها و رونق تجارت، تصریح کرد: مجموع این اقدام ها و ثمراتی که به همراه داشته، نتیجه کار گروهی است که در این راستا بازرسی‌های به روز، زمینه ساز پیگیری و پاسخگویی بهتر به نیازمندی های دستگاه های نظارتی خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تشریح اقدام های انجام شده و با اشاره به ظرفیت های بندر چابهار، بیان کرد: با ارائه تخفیفات ویژه در این بندر استراتژیک و مدرن، شرایط بی‌نظیری پیش روی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی کشورهای مختلف قرار گرفته است.
بهروز آقایی با اشاره به راه اندازی خطوط لاینر کشتیرانی و تردد منظم آن در مسیر بندر چابهار، افزود: این مهم سبب ترغیب تجار و صاحبان کالا به ویژه بخش خصوصی افغانستان و هند برای صادرات و ترانزیت از طریق این بندر شده است.
وی با اشاره به ارائه تخفیفات متقابل ۴۰ درصدی برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و افزایش رضایتمندی و استقبال آن‌ها برای بهره مندی از ظرفیت های دروازه ملل، ادامه داد: تحقق صادرات کالاهای یخچالی، کاهش هزینه حمل دریایی و کانتینری و کاهش هزینه تمام شده جا‌به‌جایی کالا از دیگر مزایای راه اندازی این خطوط است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: به واسطه اقدام‌های انجام شده و تجهیزات و زیرساخت‌های بی‌نظیر در بندر چابهار، صادرات کالاهای غیرنفتی از این بندر از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالاهای کانتینری و یخچالی در سال گذشته و تداوم آن در سال جاری، ورود هشت کشتی ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان طی پنج ماه گذشته، صادرات چهار کشتی صرفاً ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار در راستای توافقنامه سه جانبه هند، ایران و افغانستان از دیگر اتفاق‌های خوبی است که در این بندر بزرگ اقیانوسی شاهد آن هستیم.
به گفته وی، تمامی فرایند برگزاری مناقصات بندر چابهار از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) انجام می شود که این مهم منجر به ابلاغ ۱۸ فقره قرارداد در فضای رقابتی شفاف شده است.
گفتنی است؛ مدیر کل دیوان محاسبات استان در راس هیئتی از مدیران این سازمان، از اسکله‌ها، تجهیزات و زیرساخت‌های طرح توسعه و همچنین بخشی از پروژه‌های بزرگ عمرانی این بندر اقیانوسی بازدید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار