۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

همکاری انجمن دوستی ایران، روسیه و منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن دوستی ایران، روسیه و سازمان منطقه آزاد اروند به زودی منعقد می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۵۹۸

همکاری انجمن دوستی ایران، روسیه و منطقه آزاد اروند

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد اروند و انجمن دوستی ایران و روسیه برای توسعه ارتباطات و بهره مندی از ظرفیت‌های کشور روسیه و این منطقه آزاد منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نشست مشترک با حضور مدیرعامل و دبیر انجمن دوستی ایران و روسیه در رابطه با فراهم سازی زمینه همکاری منطقه آزاد اروند با این انجمن برگزار شده است خاطرنشان کرد: در این نشست مزایای رقابتی منطقه آزاد اروند در مباحث مختلف صنعتی، گردشگری، بازرگانی و مرز آبی و خشکی آن با کشور عراق که می‌تواند زمینه ترانزیت کالا از روسیه به عراق را فراهم سازد و همینطور پتانسیل‌های روسیه در زمینه‌های صنعتی و سرمایه گذاری مطرح شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: این تفاهم نامه در رابطه با زمینه‌های پیشنهادی از جمله تهیه سند آینده پژوهشی سازمان منطقه آزاد اروند، تهیه گزارش اختصاری درباره توسعه تجارت با روسیه، برگزاری جلسات سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران روسی در بخش‌های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری و بحث گردشگری و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد اروند با شرکت در این نشست‌ها، ظرفیت‌های خود را معرفی می‌کند و با استقرار انجمن دوستی ایران و روسیه در اتاق‌های بازرگانی و همچنین با وجود مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند می‌توان از مشاوره‌های تخصصی این انجمن برای تبادلات تجاری بازرگانان منطقه با کشور روسیه بهره برد.

موسوی همچنین به تفاهم‌نامه منعقد شده منطقه آزاد اروند با کشور‌های اوراسیا اشاره کرد و گفت: می‌توان از این فرصت فراهم شده برای صادرات کالا‌های رقابتی منطقه از جمله خرما و صیفی‌جات استان خوزستان به کشور‌های روسیه، ارمنستان، بلاروس و دیگر کشور‌های عضو این پیمان استفاده کرد.

شایان ذکراست تاکنون ده‌ها شرکت آسیایی، آفریقایی و اروپایی به‌خصوص شرکت‌های چینی و کره‌ای در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده‌اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار