۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

بهره‌برداری از بندرگاه چندمنظوره «خمیر» تا پایان امسال

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از افتتاح بندرگاه چندمنظوره خمیر تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۹

بهره‌برداری از بندرگاه چندمنظوره «خمیر» تا پایان امسال

به گزارش مانا، منصور آرامی عصر جمعه در حاشیه بازدید از بندرگاه چندمنظوره خمیر اظهار داشت: آنچه به‌عنوان احداث این بندرگاه از سال‌ها قبل مورد توجه واقع شد، توسعه منطقه با هدف ایجاد اشتغال مولد و رونق‌بخشی به معیشت مردم و از سوی دیگر به‌دلیل وجود معادن غنی در پیرامون منطقه، تبدیل شدن بندرخمیر به‌عنوان کانون تجارت کالا و صادرات مواد معدنی بوده است.

وی با بیان اینکه در فرآیند احداث این بندرگاه مسائل و مشکلاتی وجود داشت که بخشی از آن ملاحظات زیست‌محیطی بود، افزود: خوشبختانه با مرتفع شدن مشکلات هم‌اکنون پروژه از روند مطلوبی برخوردار است و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس به تاثیرات احداث این پروژه بندرگاهی در منطقه خمیر نیز اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که امروز تاثیرات بنگاه اقتصادی هم‌چون سیمان هرمزگان را در بعد ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه شاهد هستیم یقینا احداث این بندرگاه نیز باعث فعال شدن معادن منطقه، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه و در نهایت رشد و توسعه و رونق‌بخشی به زندگی مردم خواهد شد.

تشکیل فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس یازدهم

آرامی یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم را تشکیل فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در آغاز به کار پارلمان عنوان کرد و افزود: این فراکسیون با عضویت 65 نماینده که غالبا نمایندگان استان‌های ساحلی هستند تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در این فراکسیون مباحثی هم‌چون گردشگری دریایی، صنایع دریایی، مباحث شیلاتی، ترانزیتی، گمرگی و ... مورد بحث و بررسی و پایش دقیق و کاربردی قرار خواهد گرفت.

جذب توریسم دریایی با توجه به قابلیت‌های خدادادی بندرخمیر

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های بی‌بدیل بندرخمیر از جمله وجود تالاب بین‌المللی خورخوران را فرصت مناسبی جهت توسعه گردشگری دریایی در این منطقه دانست و عنوان داشت: بر اساس امکان‌سنجی و جانمایی صورت گرفته از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی هفته‌های آینده یک فروند رمپ فلزی گردشگری در این شهرستان نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آرامی ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی دیگر نیز با تدوین برنامه‌ای نظام‌مند ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، زمینه‌ساز توسعه گردشگری دریایی و بهره‌مندی گردشگران از مناظر زیبا و چشم‌نواز منطقه و جذب توریسم دریایی شوند.

سفر اعضای کمیسیون عمران به هرمزگان

منتخب مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و بوموسی در مجلس یازدهم با بیان اینکه بر اساس تصمیم مجمع نمایندگان استان طی ماه‌های آینده میزبان اعضای کمسیون عمران مجلس خواهیم بود، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برنامه‌ریزی جهت حضور اعضای کمیسیون عمران و بازدید از پروژه‌های عمرانی استان هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: سفرهای استانی مجلس از استان خوزستان آغاز شده و مقرر گردیده پس از سفر اعضای کمیسیون عمران و بررسی و احصای مشکلات در حوزه‌های عمرانی، برنامه‌ریزی به‌منظور سفر رئیس مجلس و دیگر اعضای مجلس شورای اسلامی به هرمزگان نیز صورت پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار