۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

بازرسی کشتی داخل آب از طریق کنترل از راه دور

صنعت حمل و نقل دریایی که با ویروس کووید ۱۹ به چالش کشیده شده استفاده از تکنیک‌ها و فنّاوری‌های جدید کنترل از راه دور را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۷۳
بازرسی کشتی داخل آب از طریق کنترل از راه دور
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اخیراً بازرسی کشتی در آب از طریق کنترل از راه دور و نقشه‌برداری با استفاده از یک وسیله تحت عنوان ROV  توسط شرکت DNV GL انجام شد.

این گزارش حاکی است یک شرکت بازرسی نروژی با عنوان VUVI AS با همکاری DNV GL بازرسی زیرِ آب برای کشتی‌ها در نقشه برداری از راه دور را  از طریق دستگاه ROV  با موفقیت  به سرانجام رساند.

"Knut Ørbeck-Nilssen" مدیر‌عامل DNV GL – Maritime گفت: این شرکت از سال ۲۰۱۸ بررسی‌های کنترل از راه دور را آغاز کرد، اما با شیوع ویروس کرونا به این کار سرعت بخشیده به گونه‌ای که ارائه خدمات  از راه دور در سرلوحۀ کار‌های مؤسسه قرار گرفته است.

 وی افزود: در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی‌ها‌ی انجام شده با پیشرفت فنّاوری دیجیتالی اگرچه موقعیت سختی در پیش رو است، اما خوشحالیم می‌توانیم از طریق کنترل از راه دور پاسخگوی نیاز‌های  مشتریان باشیم.

وی گفت: در حال حاضر با استفاده از این فنّاوری مناطقی از کشتی که در زیر آب می‌ماند و قبلاً امکان بازرسی از راه دور ممکن نبود به نتیجه رسیده است.

برای مثال در یک بازه زمانی کوتاه عملیات کنترل از راه دور  با اطمینان در کشتی ویلسون  صورت گرفت.

"Thorbjørn Dalsøren" مدیرکل مدیریت کشتی ویلسون که عملیات از راه دور آن توسط DNV GL انجام شده در این زمینه گفت: کار در دنیای مدرن با فنّاوری‌هایی که امکان می‌دهد بازرسی‌های بدون انحراف که قبلا از طریق فعالیت‌های سنتی با دشواری انجام می‌شد به سهولت انجام شود، اما در حال حاضر صنعت دریانوردی به پتانسیل‌های بزرگی برای افزایش کارآیی و بهره وری دست یافته که می‌تواند در آینده تحولات و دگرگونی‌های عظیمی همراه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت VUVI، Frode Rødølen گفت: از زمان تاسیس این شرکت یعنی سال ۲۰۱۳ برای بازرسی کشتی در زیرِ آب فعالیت‌های خود را شروع کردیم و از سال ۲۰۱۷ با مشارکت DNV GL  بازرسی‌های داخل آب کشتی شروع شده است که در اوایل سال جاری این مورد بازرسی به نتیجه  نهایی رسیده است.

 وی در پایان گفت: در حال حاضر خوشحالیم که با دستگاه ROV و همکاری DNV GL که یک شرکت مطمئن برای ما محسوب می‌شود خدمات بازرسی از راه دور برای بخش‌های مختلف کشتی امکان پذیر شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار