۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

طراحی مجموعۀ ماهواره مخابراتی ویژه بنادر و کشتی‌ها

پژوهشگران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی منظومه ماهواره مخابراتی ویژه بنادر و کشتی‌ها در کشور شدند.
کد خبر: ۸۷۵۶۶

طراحی مجموعۀ ماهواره مخابراتی ویژه بنادر و کشتی‌ها

به گزارش مانا، امیررضا امیرخانی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در کشور نیازمند ارتباط ایمن بین کشتی‌ها و ایستگاه‌های ساحلی به منظور انتقال داده‌ها و فایل چه در مباحث نظامی و چه در مباحث بازرگانی بودیم.
وی افزود: در واقع پوشش مجازی (​آنلاین) و وسیع در بنادر و ایستگاه‌های ساحلی در خاورمیانه از طریق این منظومه ماهواره‌ای مخابراتی انجام می‌شود.
زهرا عرب دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم درباره کاربرد متفاوت این ماهواره در سطح کشور و منطقه گفت: مأموریت مخابراتی مهمترین مأموریت این ماهواره محسوب می‌شود به طوری که از طریق این ماهواره ارتباط مخابراتی بین کشتی‌ها و ایستگاه‌های زمینی برقرار می‌شود و به راحتی انتقال داده‌های علمی و تحقیقاتی و حتی بازرگانی میان کشتی‌ها و ایستگاه‌های ساحلی و زمینی صورت می‌گیرد.
در ادامه پرستو صابونچی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم با بیان اینکه این طرح پژوهشی آماده تجاری سازی است، گفت: این طرح در مرحله طراحی مفهومی در سه بخش طراحی تجاری، طراحی مداری و طراحی زیرسیستم‌ها تاکنون مسیر را برای تجاری سازی طی کرده است و در آینده نزدیک با توجه به مباحث صورت گرفته طرح از سوی برخی از شرکت‌ها و بنادر، تجاری سازی می‌شود.
هزینه ساخت این ماهواره بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار است که علاوه بر مأموریت‌های مخابراتی می‌تواند در زمینه‌های مختلف علمی در سطح بین‌المللی هم اطلاعات و داده‌ها را تبادل کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار