۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

رکود شدید گردشگری در تالاب بین المللی انزلی / ۷۵۰ قایق تفریحی در تالاب انزلی متضرر شدند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی از تداوم رکود شدید گردشگری در تالاب بین المللی انزلی و بیکاری مالکان ۷۵۰ شناور گردشگری در این تالاب خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۶۲
رکود شدید گردشگری در تالاب بین المللی انزلی / ۷۵۰ قایق تفریحی در تالاب انزلی متضرر شدند
ابوالفضل چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رکود شدید گردشگری در تالاب بین المللی انزلی، بیان داشت: این وضعیت در حالی است که هم اکنون شاهد رویش لاله‌های تالابی در این تالاب بین المللی هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی ادامه داد: رویش لاله‌های تالابی هر ساله باعث افزایش جذابیت گردشگری تالاب انزلی می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا، تالاب انزلی خالی از گردشگر است.

به گفته وی، هر ساله شاهد حضور انبوه طبیعت گردان در تالاب انزلی به دلیل جذابیت‌های دیگری نظیر حیات وحش و پوشش گیاهی تالاب نیز بودیم.

این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی، یکی دیگر از مهمترین دلایل رکود گردشگری در تالاب بین المللی انزلی را علاوه بر شیوع بیماری کرونا، وضعیت بد اقتصادی مردم عنوان کرد و بیان داشت: مردم توان هزینه کردن در مسائل مربوط به خدمات گردشگری را از دست داده‌اند و همین امر نیز باعث کاهش استقبال در صنعت گردشگری شده است.

وی با اشاره به گران شدن نرخ بنزین و روغن مورد نیاز برای تردد قایق‌های تفریحی در تالاب انزلی، اذعان داشت: با این وجود نرخ قایق‌های تفریحی امسال تنها با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است که همین مقدار نیز مورد استقبال گردشگران نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی با اشاره به فعالیت ۷۵۰ قایق تفریحی در تالاب انزلی گفت: این قایق‌ها از طریق پلاک گذاری، نظارت بر فعالیت، ایمنی و نرخ آن‌ها توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساماندهی می‌شوند.

وی همچنین از صدور دفترچه برای قایقرانان از طریق مرزبانی و دریابانی خبر داد و اذعان داشت: نظارت بر فعالیت قایق‌ها به عهده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره بنادر و دریانوردی، مرزبانی و دریابانی شهرستان انزلی است.

وی با اشاره به اهمیت بالای محیط زیستی تالاب انزلی و نقش مهم آن در جذب گردشگران به این شهرستان، عنوان کرد: به همین دلیل تلاش برای حفاظت از محیط زیست تالاب همواره صورت می‌گیرد که در همین راستا کلاس‌های آموزشی حفاظت از محیط زیست تالاب برای قایقرانان برگزار شده است و اجازه تردد قایق‌ها به مناطق حفاظت شده تالاب بین المللی انزلی داده نمی‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: مدت زیادی است که به دلیل عدم وجود گردشگر مالکان این قایق‌ها بیکار شدند که همین امر ضربه اقتصادی بزرگی را به آن‌ها وارد کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی در ادامه یادآور شد: در مجموع در تالاب بین المللی انزلی، ۲۴ اسکله فعال مختص گردشگری وجود دارد که قایق‌های تفریحی نیز در این اسکله‌ها استقرار دارند.

این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی در ادامه  تاکید کرد: این شناور‌ها در قالب ۳۲ شرکت تعاونی به گردشگران خدمات گشت زنی ارائه می‌دهد و اکثر گشت‌ها بنا به درخواست گردشگران در داخل تالاب صورت می‌گیرد که متاسفانه امسال شاهد تردد‌ها نیستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار