۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

تعداد غرق شدگان دریای مازندران به ۲۱ نفر رسید

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای خرداد ماه تا پایان روز گذشته، ۲۱ نفر گردشگر در آب‌های استان دچار غرق شدگی شده اند.
کد خبر: ۸۷۵۵۳
تعداد غرق شدگان دریای مازندران به ۲۱ نفر رسید
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای خرداد ماه تا پایان روز گذشته، ۲۱ نفر گردشگر در آب‌های استان دچار غرق شدگی شده‌اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تصریح کرد: از این تعداد غرق شدگان، ۱۲ نفر در بین ساعت هشت صبح تا هشت شب یعنی در زمان حضور ناجیان غریق دچار حادثه شد‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: مابقی غرق شدگان در ساعت شب و عدم حضور ناجیان غریق جان خود را از دست داده اند.

به گفته رجبی، بر اساس گزارش‌های اخذ شده از ابتدای خرداد ماه تا کنون، ۴۸۵ نفر گردشگر نیز توسط  ناجیان غریق استان مازندران از خطر مرگ و غرق شدگی نجات یافته‌اند.

این مقام مسئول در استان مازندران، یادآور شد: در تعطیلات اخیر که شاهد ورود سیل عظیم گردشگران به استان مازندران بودیم، خوشبختانه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نداشتیم.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگی‌ها در دریای مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: تابستان سال گذشته در همین مدت شاهد غرق شدگی ۴۱ نفر بودیم که امسال این رقم به ۲۱ نفر کاهش یافته است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، مهمترین دلیل این کاهش غرق شدگی را به حضور مستمر ناجیان غریق در نقاط ساحلی استان مازندران مربوط دانست.

رجبی با اشاره به وجود ۳۷۵ نقطه حادثه خیز در طول نوارساحلی استان مازندران، تصریح کرد: امسال ۹۵۰ نفر ناجی غریق در این نقاط استقرار یافته‌اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تاکید کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد در خدمات گردشگران هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ طرح‌های ساماندهی دریا از خرداد ماه در استان مازندران فعال شده اند و بسیاری از  گردشگران برای شنا به این طرح‌های ساماندهی در نقاط مختلف ساحلی استان مراجعه کرده اند، گفت: هفته گذشته به دلیل  ایجاد وضعت قرمز کرونایی در استان مازندران، شناگاه‌های دریای خزر در این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شدند.

وی با تاکید بر اینکه تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته اند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به تعطیلی موقت شناگاه‌ها، مردم از ورود به مناطق خطر‌آفرین جهت شنا جلوگیری کنند و در این مدت وارد دریا نشوند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان مازندران، به نظر می‌رسد تعطیلی شناگاه‌های استان تا پایان فصل تابستان نیز ادامه داشته باشد.

رجبی اذعان داشت: بر اساس گزارش‌های ارسال شده، بیشترین میزان غرق شدگی در شهرستان‌های محمودآباد، نوشهر و بابلسر به وقوع پیوسته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار