۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

عملیات اجرایی هشت طرح بزرگ عمرانی در بندر خرمشهر به‌زودی

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات اجرایی هشت طرح بزرگ عمرانی و زیرساختی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در بندر خرمشهر به‌زودی شروع می‌شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۵۳۸
عملیات اجرایی هشت طرح بزرگ عمرانی در بندر خرمشهر به‌زودی
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در این باره توضیح داد: اداره کل بندرو دریانوردی خرمشهر در سال "جهش تولید"، به منظورافزایش امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه خدمت‌رسانی و طرح‌های عمرانی اقدامات فراوانی را تاکنون انجام داده است و با بررسی نیاز بازار و همچنین بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و نیرو‌های متخصص بومی، ساخت و تکمیل زیرساخت‌های این بندر در قالب انواع پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: عملیات اجرایی چند پروژه شاخص، به زودی در مجتمع بندری خرمشهر آغاز خواهد شد که پروژۀ ارتقاء شبکه اطفاء حریق بندر خرمشهر یکی از این پروژه‌های مهم است.

اسعدی ادامه داد: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است که با هدف احیای شبکه آب شرب بندر، افزایش ایمنی محوطه‌های بندری به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

وی گفت: در این پروژه احداث ایستگاه آب آتش نشانی و سیستم مکانیزه آب یاری فضای سبز محوطه‌های بندری، در دستور کار قرار دارد.

اسعدی اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در مدت ۳۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 اسعدی تهیه، حمل، نصب و راه اندازی شبکه سامانه نظارت تصویری را یکی دیگر از پروژه‌های بندر خرمشهر عنوان کرد و افزود: بندر خرمشهر با هدف نوسازی و به‌ روز‌رسانی شبکه دوربین‌های مداربسته برای پایش و نظارت تصویری دقیق بر اسکله‌ها و نوار مرزی و همچنین محوطه بندری پروژۀ "تهیه، حمل، نصب و راه اندازی شبکه سامانه نظارت تصویری" را با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در مدت ۱۲ ماه به سرانجام می‌رسد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر پروژه به‌سازی و تعریض پل‌های بندر را از دیگر پروژه‌های این بندر ذکر کرد و گفت: عملیات پروژه به‌سازی و تعریض پل‌های دوربند، دورقی و پل محور A بندر خرمشهر از دیگر پروژه‌های این اداره کل است که با هدف تسهیل در تردد کامیون‌ها و تجهیزات و افزایش ایمنی و ظرفیت تردد در محور اصلی بندر خرمشهر با اعتباری بالغ بر ٨٠ میلیارد ریال در مدت شش ماه آغاز می‌شود.

اسعدی تصریح کرد: از دیگر طرح‌های عمرانی بندر خرمشهر، پروژۀ احداث ساختمان چند منظوره "رفاهی و آموزشی" بندر خرمشهر با هدف ایجاد سالن ورزشی برای ایجاد فضای نشاط و شادابی و رفاه و آسایش خانواده‌های پرسنل بندر خرمشهر و همچنین احداث مامورسرا و  محل استراحت و اسکان  کارکنان و ماموران سازمان و سایر بنادر با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در مدت دو سال است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: پروژه تعمیرات اساسی جاده و جداول اصلی از درب سنتاپ بندر خرمشهر تا پلیس راه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال یکی از پروژۀ مهم این اداره کل در ایفای مسئولیت اجتماعی است.

وی افزود: پروژه لایروبی و نگهداری اعماق اسکله‌های بندر با پنج میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های بندر خرمشهر است که امسال به مورد اجرا گذاشته میشود.

اسعدی خرید، ساخت، حمل و نصب چهار فروند پانتون فلزی شناوردر چهار نقطه سواحل رودخانه کارون با اعتباری افزون بر ۱۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال را از دیگر پروژه‌های مهم این اداره کل در راستای محرومیت زدایی و ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری دریایی و تفریحی عنوان کرد.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندر امام به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشور‌های عراق و کویت به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار