۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

۲ مغروقه امسال از آب‌های ساحلی گلستان خارج می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: در راستای ایمن‌سازی آبراهه بندرترکمن و جزیره آشوراده دو مغروقه‌ای که با پسروی آب دریای خزر شناسایی شد، امسال از آب خارج می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۳۰

۲ مغروقه امسال از آب‌های ساحلی گلستان خارج می‌شود

به گزارش مانا، اللهیار اسعدی اظهارداشت: بنادر گز و ترکمن که سال‌های نه چندان دور از نظر تجاری رونق داشت امروز به علت پسروی آب دریای خزر و خلیج گرگان، کاربری تجاری را از دست داده و اکنون به عنوان بنادر گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدامات لازم را برای ساخت نخستین بندر تجاری در ساحل خواجه نفس استان گلستان طی سال‌های اخیر آغاز کرده و امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوبی برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان افزود: سال گذشته مسیر قایقرانی بندرترکمن و آشوراده ایمن‌سازی شد. به علت پسروی آب در این مسیر دو مغروقه کشف شد که توسط واحد دریایی مختصات یوتی‌ام را به سازمان بنادراعلام کردیم و قرار شد پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، این دو مغروقه تا پایان سال از آب‌های ساحلی استان خارج شود.

وی بیان داشت: ارتقای ایستگاه رادیویی بندر ترکمن از سال گذشته مطالعه شد و امسال اجرای آن در دستور کار قرار گرفت؛ این ایستگاه در زمان بحران و توفان‌های شدید ارتباطات دریایی را تسهیل می‌کند.

اسعدی به نصب اسکله شناور پانتونی در آب‌های ساحلی استان اشاره کرد و افزود: در راستای ایمن‌سازی اسکله‌های گردشگری، سال گذشته اسکله پانتونی در ساحل بندرترکمن اجرا شد که دسترسی به خلیج گرگان و میانکاله راحت‌تر شده است./ تسنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار