۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
طی شش ماه نخست ۲۰۲۰ اتفاق افتاد؛

افزایش ۱۳ برابری سود بزرگترین خط کشتیرانی دنیا

افزایش ۱۳ برابری سود بزرگترین خط کشتیرانی دنیا
کشتیرانی مرسک دانمارک رشد ۱۳ برابری سود را در نیمۀ نخست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۷۵۲۶
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان- کشتیرانی مرسک دانمارک- جهش 13 برابری سود را در شش ماه نخست ۲۰۲۰ گزارش داد، کسب سود ۶۵۲ میلیون دلار در شش ماه نخست سال در مقایسه با تنها ۵۰ میلیون دلار سود ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته، حکایت از رشد 13 برابری دارد.
علی‌رغم اینکه کشتیرانی مرسک مانند سایر خطوط کشتیرانی کانتینری از حجم جابه‌جایی پایین‌تر رنج برد، اما به دلیل نرخ‌های کرایۀ حمل بالاتر و قیمت‌های بانکرینگ پایین‌تر توانست درآمد‌های بالاتری را عاید خود کند.  

این گزارش در ادامه با اشاره به کاهش ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر نوشت: به دلیل اینکه خطوط کشتیرانی چندین خط سرویس‌دهی تعلیق شده در مسیر‌های شرق دور-آمریکای شمالی و شرق دور-اروپا را از سر گرفتند، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر غیرفعال روند نزولی به خود گرفت و برای نخستین بار در ۲۰۲۰ به زیر یک میلیون TEU کاهش پیدا کرد. درحال حاضر، ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار با تعداد ۲۲۳ فروند کشتی و مجموع ظرفیت ۹۶۹ هزار TEU، سهم ۴.۱ درصد از کل ناوگان کشتی کانتینربر بیکار را به خود اختصاص می‌دهد.

نکتۀ قابل توجه دیگر در بازار کانتینری، تنورِ داغِ بازار چارتری و روز‌های بسیار شلوغ آن است. سیر صعودی اخیر تقاضای تناژ برای چارترینگ کشتی‌ها فراتر از انتظارات ظهور کرد، چنانچه شاخص نرخ اجارۀ آلفالاینر با افزایش از ۵۲ واحد به ۷۰ واحد، رشد ۳۵ درصدی را به نمایش گذاشت.
براساس این گزارش چشم اندازی که امروز برای بازار چارتری متصور می‌شود خیلی مثبت‌تر از آنچه از قبل پیش بینی شده بود، است، چرا‌که در نتایج مالی اخیرِ خطوط، اعداد دلگرم کننده و امیدوارکننده‌ای مشاهده می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار