۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

تعویق لایروبی اروند به دلیل تغییرات سیاسی در عراق

معاون دریایی‌ سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کرونا و تغییرات سیاسی در عراق مذاکرات لایروبی اروند را به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۸۷۵۲۰

تعویق لایروبی اروند به دلیل تغییرات سیاسی در عراق

به گزارش  خبرنگار مانا، جلیل اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار مانا در رابطه با آخرین وضعیت مذاکرات لایروبی اروند بین ایران و عراق گفت: این پروژه کار بزرگی است که ابعاد سیاسی و فنّی خاص خود را دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از بندهای مهم توافق‌نامه بین دو کشور در سفر سال گذشته ریاست محترم جمهور‌ی به عراق همین موضوع لایروبی اروند بوده است، افزود: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه راه اندازی مجدد دفتر CBC است که مدیریت کشتیرانی و لایروبی را با همکاری دو کشور بر عهده داشته است، که نیاز است برای انجام لایروبی این دفتر مجدداً راه‌اندازی شود.

اسلامی با اشاره به اینکه تغییرات در دولت عراق و همچنین شیوع کرونا مذکرات لایروبی اروند را به تعویق انداخته است، گفت: هر چند از سمت ایران بحث اروند روشن است اما تغییرات در دولت عراق دیدگاه‌ها نسبت به لایروبی اروند را متفاوت می سازد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری اینکه پیش از این کمیته تعیین خط تالوگ بین دو طرف تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: در این کمیته بحث‌های فنی بر اساس نقشه برداری‌های موجود صورت گرفته است که امیدواریم با تشکیل مجدد این کمیته فرایند مذاکرات در این زمینه مجدداً آغاز شود.
شایان ذکراست صبح امروز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت شش پروژه دریایی و بندر‌ی در بنادر استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار