۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

اتصال ریلی سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مطالعات طرح اتصال ریلی بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده در دستور کار قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۵۱۵

اتصال ریلی سه بندر آبادان، اروندکنار  و چوئبده

سعید رسولی در جریان بازدید از زیرساخت های این سه بندر در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: نتیجه مطالعات طرح اتصال ریلی این سه بندر به شبکه سراسری آن تا آبان ماه امسال مشخص می شود.

وی اطمینان داد پس از انجام  و تکمیل مطالعات، بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده به خطوط ریلی کشور متصل می‌شوند.

رسولی افزود: حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ارزان، ایمن و سبز، در توسعه اقتصادی - اجتماعی کشورها به ویژه در مناطقی همچون بنادر که از ظرفیت‌های مناسبی برخوردارند نقش مؤثری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه اتصال ریلی این سه بندر در کنار خط ریلی بندر امام - شادگان - خرمشهر می تواند توسعه پایدار این مناطق را به دنبال داشته باشد افزود: اتصال ریلی سه بندر آبادان‌، چوئبده و اروندکنار‌، یکی از خواسته‌ها و آرزوهای مردم این مناطق است و دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند این طرح را در صورت تامین اعتبار اجرایی کند.  

رسولی گفت: طرح اتصال خطوط ریلی این سه بندر را نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده‎اند و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نخستین گام‌، مطالعات این طرح را شروع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خطوط ریلی بنادر جنوبی خوزستان هم اکنون در مرحله اجرایی است ابراز امیدواری کرد اتصال ریلی بنادر آبادان ، اروندکنار و چوئبده به عنوان طرح تکمیلی پس از انجام مطالعات عملیاتی شود.

شایان ذکراست طرح احداث خط آهن بندرامام - شادگان - خرمشهر در هفته دولت شروع شده است.

با اجرای این طرح و اتصال خط آهن شلمچه به بصره ، شبکه ریلی جمهوری اسلامی به کشورهای شرق مدیترانه متصل می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار