۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

کشتی ژاپنی در قعر آب‌های موریس

نیمی از کشتی فله‌بر ژاپنی wakashio که چند‌ی قبل در جزیرۀ موریس پس از برخورد با صخره دونیم شده بود به قعر آب‌های اقیانوس فرو رفت.
کد خبر: ۸۷۵۱۲

کشتی ژاپنی در قعر آب‌های موریس

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی در تاریخ ۱۶ آگوست در حال حمل سنگ معدن پس از برخورد با صخرۀ مرجانی در جزیرۀ گردشگری موریس از وسط شکسته شد و سوختِ آن محیط زیست را آلوده کرد.

اگرچه کارکنان آن و اکیپ اعزامی از کمیتۀ بحران موریس، هند، فرانسه، نمایندگان IMO و ژاپن توانستند بخشی از سوخت را از کشتی خارج کنند، اما نشت سوخت باعث آلودگی بیش از پیش محیط زیست موریس شد.

هنوز علت حادثه این کشتی متعلق به شرکت ژاپنی  Nagashiki Shipping که در اجارۀ خط کشتیرانی Mitsui OSK Lines بود، مشخص نیست، اما فرماندۀ کشتی و مدیر ارشد آن به علت سهل‌انگاری و عدم رعایت مسائل ایمنی دستگیر شده‌اند.

گزارش‌های رسیده حاکی است حادثه تلفات جانی نداشت، اما مسئولان جزیرۀ موریس نگران آلودگی محیط‌زیست و از بین رفتن جانوران دریایی به‌ویژه ماهی‌ها هستند.

گفته می‌شود اکیپ پاکسازی تاکنون موفق شده‌اند ۱.۱۲۲ تُن ضایعات مایع و ۷۹۲ تُن ضایعات جامد را جمع‌آوری کنند و نسبت به پاکسازی آب‌های منطقه اقدام کرده‌اند.

تحلیلگران و کارشناسان دریایی حاضر در صحنۀ تصادف می‌گویند ارزیابی علت حادثه و تأثیر این حادثه بر آب‌های منطقه زود است، اما با توجه به وابستگی جزیرۀ موریس به اقتصاد گردشگری میزان آسیب‌های وارده به صنعت گردشگری این کشور به شدت بالا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار