۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالا در بنادر تجاری کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ میلیون تُن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد؛ گفت: در پنج ماهه امسال ۵۰ میلیون تُن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۰
تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالا در بنادر تجاری کشور
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در کنگان با تبریک هفته دولت با اشاره به وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری اظهار داشت: ظرفیت بنادر تجاری کشور بالغ بر ۲۴۶ میلیون تُن در سال است، این رقم در سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون تُن بود.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون تُن تخلیه و بارگیری کالا در پنج ماه امسال در بنادر تجاری کشور انجام شد بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف پیش‌بینی شده در قالب برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه، ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور به ۲۸۵ میلیون تُن در سال افزایش خواهد یافت.
راستاد ادامه داد: مهم‌ترین پروژۀ توسعه‌ای سازمان بنادر شامل افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی به میزان ۸ میلیون تی. ایی. یو است که در قالب فاز سه پایانۀ کانتینری بندر شهید رجایی در حال احداث است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: انتظار داریم در این پروژه که شامل ۱۴۰۰ متر اسکله و ۲۰۰ هکتار محوطه پسکرانه‌ای است تا پایان سال جاری با ۹۰۰ متر اسکله با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ تی. ای. یو در بندر شهید رجایی را به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به مناسبت هفته دولت شماری پروژه نیز در استان بوشهر آماده آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی است.
وی گفت: در بندر کنگان با مشکل نبود تناسب بین مساحت و ظرفیت حوضچه بندر با تعداد شناور موجود در بندر کنگان مواجه بودیم که به همین‌ لحاظ توسعه حوضچه بندر کنگان به حدود ۳۶ هکتار در قالب یک پروژه توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.
راستاد ادامه داد: برآورد این پروژه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اجرای این پروژه شرایط خوب و مناسبی برای بهبود کیفیت ورودی و خروجی ناوگان تجاری و افزایش ظرفیت بندر کنگان ایجاد خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری دریایی عملیات اجرایی اسکلۀ مختص فعالیت مسافرتی و گردشگری با حدود پنج میلیارد ریال اعتبار در کنگان آغاز خواهد شد.
وی افزود: دو پست اسکله نیز در بندر‌های محمدعامری و بوالخیر شهرستان تنگستان در حال احداث داریم که اجرای آن‌ها بهبود شرایط برای صادرات و واردات ناوگان منطقه‌ای را فراهم خواهد کرد.
راستاد افزود: مهم‌ترین پروژۀ لایروبی کانال بندر تا عمق ۱۰.۸ متر بوشهر است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تُنی در این بندر فراهم می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار