۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

باد شدید بندر مسافری قشم را تعطیل کرد

بندر مسافری شهید ذاکری قشم به علت افزایش سرعت باد، ارتفاع زیاد موج و تلاطم دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است.
کد خبر: ۸۷۵۰۷

باد شدید بندر مسافری قشم را تعطیل کرد

به گزارش مانا، رئیس اداره بنادر و دریابانی قشم گفت: هم اکنون باد از سمت شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۲۶ نات در حال وزیدن است.

علی اشتری افزود: به همین دلیل ارتفاع موج به شش پا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون وسعت دید در دریا به سه کیلومتر رسیده است.

رئیس اداره بنادر و دریابانی قشم تصریح کرد: در این وضعیت شناورهای بزرگ امکان تردد دارند اما به دلیل تکان‌های شدید ممکن است مسافران آسیب ببینند.

وی افزود: مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز و لارک مواج هستند.

علی اشتری افزود: توصیه می‌شود شناورهای سبک ، صیادی و تفریحی از تردد خودداری و تمهیدات لازم برای تردد ایمنی سایر شناورها اندیشیده شود.

وی ادامه داد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله این بندر بازگشایی می‌شود.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم افزود: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار