۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

استفاده از تکنولوژی 5G در بندر کیل آلمان برای عملیات کشتی‌های خودگردان

شهر کیل آلمان اعلام کرد قصد دارد از فنّاوری شبکه 5G برای عملیات حمل و نقل کشتی‌های خودگردان در منطقه بندری استفاده کند.
کد خبر: ۸۷۴۹۳

استفاده از تکنولوژی 5G در بندر کیل آلمان برای عملیات کشتی‌های خودگردان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، انتظار می‌رود نسل پنجم امواج رادیویی جدید، کشتی‌های مسافربری را قادر سازد تا به صورت نیمه خودگردان بین ساحل آبراه داخلی کیل و بعدها حتی با روشی کاملاً خودگردان حرکت کنند.

به گفتۀ این بندر، فرصت‌های بیشتری برای استفاده از فنّاوری 5G  در زمینۀ لجستیک بندر و قایقرانی وجود دارد. این موضوع هستۀ اصلی پروژه مشترک کیل با عنوان  "Fjord 5G" است که توافقنامه اجرای آن امضا شده است.

کنسرسیوم پروژه "Fjord 5G"، متشکل از شهر کیل، دانشگاه Christian-Albrecht، شرکت‌های AVL Deutschland GmbH Raytheon Anschütz GmbH ، HH-VISION ، ADDIX Internet Systems GmbH ، بندر و مرکز علوم کیل است که سناریوهای مختلف  این پروژه را در چهار زیر‌پروژه ارزیابی می کنند. آنها پتانسیل استفاده از 5G را برای شرکت‌های محلی و به عنوان مثال در بهینه‌سازی لجستیک بندر از طریق 5G ، بررسی و آزمایش می‌کنند.

شرکت "ودافون دویچلند" قرار است تا پایان سال 2021 فنّاوری 5G  را برای بخشی از آبراه شهر کیل تأمین کند و به صورت مستمر و طبق نیاز، دامنه پروژه را گسترش دهد.

در 19 اوت 2020، وزیر اقتصاد شلشویگ-هولشتاین، شهردار شهر کیل، معاون دانشگاه و مدیرعامل شرکت ودافون دویچلند توافق‌نامه‌ای در ترمینال Ostseekai  برای شروع اجرای این پروژۀ نوآورانه امضا کردند.

به گفته وزیر اقتصاد، 5G  یک فنّاوری پیشرفته است که پهنای باند بسیار بالاتر و مدت زمان تاخیر کوتاهتر دارد: "ما باید این فنّاوری را برای افرادی که پروژه هایی شبیه به" Fjord 5G " دارند نشان دهیم."

شهر کیل مکان بسیار مناسبی برای این پروژه است: شهری مدرن با یک آبراه در قلب آن، یک شهر دانشگاهی و یک بندر که دروازه ای مهم به سوی منطقه دریای بالتیک است.

نویسنده:  Naida Hakirevic

مترجم: سیما جامعی – کارشناس ارشد حمل و نقل دریایی

ارسال نظرات
آخرین اخبار