۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

افتتاح اولین اسکله مارینای گردشگری قشم تا نوروز ۱۴۰۰

اجرای عملیات احداث اولین اسکله مارینای گردشگری قشم در محله دوحه شهرستان قشم آغاز شد که با پایان این طرح در سال آتی، فصل نوینی از گردشگری دریایی در این جزیره آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۸۹

افتتاح اولین اسکله مارینای گردشگری قشم تا نوروز ۱۴۰۰

به گزارش مانا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این طرح شامل آلاچیق‌ها و رستوران‌های شناور است که برای قشموندان و گردشگران آغاز به کار خواهد کرد و تمام عملیات اجرایی آن طبق طراحی های انجام‌شده و با رعایت تمام ملاحظات قانونی در دریا خواهد بود.
مرتضی شیخ زاده با بیان اینکه گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های جذاب کشور است، افزود: برای توسعه گردشگری دریایی، ابتدا باید از شناورهای کوچک تفریحی آغاز کنیم که سازگاری بیشتری با شرایط اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی خلیج‌فارس دارد.

وی اظهار کرد: سعی شده است تا در این طرح شناورهایی به صورت رستوران‌هایی کوچک طراحی شود تا گردشگران بتوانند در قالب تور و یا بصورت گروهی یک وعده غذایی خود را بر روی آب‌های خلیج فارس میل نمایند.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با آغاز فعالیت این مارینا امکان ارائه خدمات گردشگری دریایی از سوی تمامی سرمایه‌گذاران این حوزه به گردشگران فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: قشم از نقاط استثنایی در سطح جهان است که از نظر زیست‌محیطی، سیاحتی و اقتصادی اهمیتی ویژه دارد.

شیخ‌زاده تصریح کرد: همه ساله چندین میلیون مسافر به جزیره قشم سفر می کنند که بخش زیادی از آنها تنها گردشگری ساحلی را مورد توجه قرار می‌دهند.
وی افزود: این رفتار نیاز به برنامه‌ریزی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی را دوچندان می‌کند.

استقبال از  بخش‌خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هم اکنون با وجود ایجاد زیرساخت مناسب در قشم، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی بسیار کمتر از فرصت‌های این حوزه است.
وی با تاکید بر اینکه برای ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری، باید ابتدا درک درستی از این صنعت برای متولیان و سرمایه‌گذاران ایجاد شود، بیان کرد: گردشگری دریایی فقط سفر با کشتی نیست، بلکه باید جاذبه‌های دریایی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

شیخ زاده افزود: باید بین بخش‌های مختلف گردشگری دریایی از جمله کشتی‌های تفریحی، مسافری، شناورهای صیادی تفریحی، جت اسکی و موج سواری و جاذبه‌های دریایی تفاوت قائل شد.

وی اظهار کرد: در ادامه این برنامه ریزی‌ها با ایجاد هتل‌های دریایی، رستوران و کلوپ‌های ورزش‌های دریایی در اسکله‌های قشم و همچنین راه اندازی تورهای دریایی با ملوانی گردشگران در مسیرهای قشم-لارک-هنگام و هرمز می‌توان به توسعه گردشگری دریایی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری دریایی هستیم، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با مشارکت سازمان بنادر و کشتیرانی کشور برای فعالیت بخش خصوصی در زمینه کشتی‌های گردشگری مشوق‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به دو بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار