۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

توسعه سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه / گردشگری دریاچه ارومیه جان دوباره گرفته است

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از توسعه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در سواحل دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰
توسعه سرمایه گذاری در سواحل دریاچه ارومیه / گردشگری دریاچه ارومیه جان دوباره گرفته است
 
جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به احیای دریاچه ارومیه و استقبال دوباره گردشگران برای ورود به سواحل این دریاچه، توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این مناطق دوباره جلب شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از توسعه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در سواحل دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این امر امسال به دلیل افزایش بارندگی‌ها و افزایش تراز اکولوژیک آب دریاچه، چشمگیرتر شده است.

وی با اشاره به اینکه نقاط مستعد زیادی در سواحل این دریاچه جهت ایجاد امکانات گردشگری وجود دارد، بیان داشت: ایجاد امکانات جهت انجام انواع ورزش‌های آبی، گشت دریایی و سفر به جزایر دریاچه، ساخت رستوران و اقامتگاه ساحلی، کمپینگ و  ... از جمله اقداماتی است که قرار است در سواحل دریاچه ارومیه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد شود.

این مقام مسئول در آذربایجان غربی در ادامه گفته‌های خود همچنین از ساخت بزرگترین شهربازی استان آذربایجان غربی در ساحل دریاچه ارومیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

جباری با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در راستای توسعه گردشگری دریاچه ارومیه از کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، حمایت می‌کند، بیان داشت: بدون شک حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر رونق گردشگری منطقه، سود اقتصادی قابل قبولی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به احداث کمپینگ گردشگری در ساحل گورچین قلعه، بیان داشت: این پروژه شامل آلاچیق، دیوارکشی و سنگ فرش محوطه است که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد برخوردار است.

وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: در حال حاضر چند مجتمع تفریحی و گردشگری در حال ساخت در حاشیه دریاچه ارومیه  وجود دارد که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتمام پروژه‌های مذکور باشیم.

به گفته جباری با توجه به هماهنگی انجام شده میان دستگاه‌های دولتی مبنی بر ساماندهی سواحل گردشگرپذیر دریاچه ارومیه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در سال گذشته اقدام به ساماندهی سواحل دریاچه کرده است.

این مقام مسئول در استان آذربایجان غربی، خرید کانکس‌های سرویس بهداشتی و دوش‌های سیار و نصب آن در منطقه کاظم داشی ارومیه که یکی از سواحل پرتردد دریاچه ارومیه بوده است را یکی از مهمترین اقین اقدامات در راستای توسعه گردشگری در ساحل دریاچه ارومیه عنوان کرد.

وی همچنین از انجام اقداماتی برای محوطه سازی و افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو‌ها و نصب سطل‌های زباله در ساحل دریاچه ارومیه خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به نصب ۳۰ دستگاه کانکس در سواحل دریاچه ارومیه، افزود: برای تهیه این کانکس‌ها مبلغ چهار میلیارد ریال هزینه شده است؛ این کانکس‌ها سازگار با محیط زیست و دارای چاه‌های حمل و نگهداری فاضلاب هستند که به منظور حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از آن‌ها به دهیاری روستای گوورچین قلعه واگذار شده است.

جباری با اشاره به اینکه در سال گذشته مسیر دسترسی به این بخش از ساحل دریاچه ارومیه یعنی از طرف گورچین قلعه به طول دو کیلومتر تعریض و آسفالت شد، اذعان داشت: ۱۲ آلاچیق نیز در این مکان نصب و محوطه‌سازی در این مکان انجام شد که امسال نیز تکمیل اقدامات مذکور ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با وجود شیوع کرونا، تابستان امسال شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر در ساحل دریاچه ارومیه هستیم، تصریح کرد: تابستان سال گذشته بسیاری از مسافران برای بازدید از دریاچه ارومیه به این استان سفر کرده بودند که این مسافران تنها محدود به استان‌های همسایه نمی‌شد بلکه از تمام استان‌های کشور نیز برای مشاهده احیای دوباره دریاچه ارومیه آمده بودند که امسال این تعداد به دلیل کرونا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

گفتنی است، پارک ملی دریاچه ارومیه شامل ۱۰۲ جزیره بزرگ و کوچک که مهم‌ترین آن‌ها جزیره کبودان یا قویون داغی به مساحت ۳۱۲۵ هکتار و زیستگاه قوچ و میش ارمنی و جزیره اشک به مساحت ۲۵۷۰ هکتار زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی بوده و در سال ۱۳۵۲ در فهرست پارک‌های ملی ایران به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار