۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

استفاده از دانش دانشگاهیان در جهت ارتقای بندر شهید بهشتی

کارگاه‌های آموزشی در راستای توسعه دانش فنی، پژوهشی و مطالعاتی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۴۷

استفاده از دانش دانشگاهیان در جهت ارتقای بندر شهید بهشتی

استفاده از دانش دانشگاهیان در جهت ارتقای بندر شهید بهشتی

به گزارش مانا، در نشستی با حضور جبارعلی ذاکری؛ رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، مرتضی باقری؛ دانشیار دانشگاه و مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، عضو هیئت علمی دانشگاه ایرانشهر و مدیر کل مطالعات راهبردی، برنامه و بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید بهشتی چابهار بر اهمیت بندر چابهار و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چابهار در بعد اقتصادی تأکید شد.
شبیه‌سازی مفاهیم ریل در بندر، آموزش‌های هوشمند و تشخیص و مقابله با آلودگی های نفتی در بندر، مطالعات در چهارچوب‌های اقتصادی و سرمایه گذاری از موضوعات مطرح شده دراین نشست بود.
این موضوعات در راستای توسعه همکاری‌ها و استفاده از تجربیات و دانش دانشگاهیان در جهت ارتقای سطح علمی کارکنان و مدیران بندر مطرح شد.
اصلاح ضوابط، قوانین و مقررات و تدوین و یکپارچه سازی قوانین، اثربخشی سرمایه گذاری‌ها و ترانزیت از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست در راستای تبدیل سرمایه نهفته به نفع بود.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بومی‌سازی و ساخت قطعات مورد نیاز صنایع در داخل کشور با اعتماد و تکیه بر توان متخصصان داخلی را از اهداف دانشگاه، تعاملات صنعتی و ارتقاء بهره‌وری خواند و همچنین مطالعات و اثربخشی هزینه‌یابی بر اساس فایده از دیگر موضوعات مطرح شده بود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین در این جلسه عوامل تصمیم‌ساز توسعه، جمعیت و ظرفیت‌های پسکرانه را از مزیت‌های جغرافیایی، اقتصادی، روابط سیاسی و پیوندهای بین‌المللی عنوان کرد و افزود: بندر چابهار امروز این سه مزیت را با زیرساخت‌ها و روبناها، تجهیزات، نیروی انسانی، ارائه تعرفه‌ها و مشوق ها به خوبی در کشور و منطقه ایجاد کرده است.
در حاشیه این مراسم رئیس و اعضای علمی دانشگاه از زیرساخت‌ها، اسکله‌ها و تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تعدادی از پروژه های مهم عمرانی بازدید کردند.
گفتنی است؛ به مدت یک ماه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با موضوعات "راه اندازی اولیه مدیریت هوشمند و مکانیزه تجهیزات بندر چابهار"، "امکان‌سنجی استفاده از انرژی باد در چابهار"، "شناسایی گلوگاه‌ها و کاهش هزینه در حمل و نقل بار در اتصال ریل به بندر"، "کاربرد سنجش از دور ماهواره‌ای در مهندسی سواحل، بنادر و دریایی"، "کارگاه آموزشی کامفار"، "هوشمندسازی ردیابی محموله‌های حساس و خطرناک"، "کارگاه ریل و بندر"؛ "پیش‌بینی الزامات و تجهیزات"، "سیستم‌های آب شیرین کن با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر"، "ارائه مدل مدیریت سبز برای توسعه پایدار بندر چابهار"، "کارگاه آموزشی کاربرد GIS در مهندسی سواحل، بنادر و دریایی"، "امکان سنجی و طراحی تجهیز تولید برق از انرژی امواج دریا"، "مفاهیم بازاریابی و استخراج راهکارهای جذب صاحبان کالا"، "تدوین سند بازاریابی و سرمایه گذاری بندر چابهار" توسط اساتید این دانشگاه در محل بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار