۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

هوش مصنوعی به ساخت کشتی‌های جدید سرعت می‌بخشد

فنّاوری هوش مصنوعی روش کاملاً جدیدی برای ایجاد تحول در ساخت کشتی‌های جدید است و استفاده از آن به این صنعت رونق و سرعت می‌بخشد.
کد خبر: ۸۷۴۳۴
هوش مصنوعی به ساخت کشتی‌های جدید سرعت می‌بخشد
 
به گزارش گروه بین الملل‌مانا به نقل از سایت Shipping News برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی رقابت جدیدی را بین سازندگان کشتی‌های جدید به ویژه کشتی‌های خودران حتی در شرایط کرونایی ایجاد کرده و به کمک آن تمامی عملیات از سیستم دستی به سوی عملیات دانش محور سوق پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش با استفاده از هوش مصنوعی اولین قدم به سمت تحول دیجیتالی در صنعت کشتی‌سازی برداشته شده و مدت زمان ساخت کشتی به شدت کاهش یافته و پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

یکی از کارشناسان این سایت در ادامه این گزارش نوشته است مزایای هوش مصنوعی به منظور ساخت کشتی بسیار زیاد است، زیرا در حال حاضر ۲۰ درصد از هزینه‌های اضافی ساخت کشتی به دلیل اطلاعات نادرست است که این کار با استفاده از هوش مصنوعی به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با استفاده از این فنّاوری نیاز به جمع‌آوری اسناد زیادی نیست و در واقع کارشناسان و مهندسان صنعت ساخت کشتی از هوش مصنوعی به عنوان معدن طلای  اطلاعات یاد می‌کنند، زیرا با پردازش داده‌ها پروژه‌های جدید قدرت ابتکاری و جهش رو به جلو را به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: دست اندرکاران و مسئولان پروژه‌های ساخت هیچ راهی به جز استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت پایگاه‌های دانش‌های دریایی ندارند و استفاده از این فنّاوری باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری به سمت سرمایه گذاری تمایل داشته باشند.

وی در پایان یاد‌آور شد: حمل ونقل و صنایع دریایی در آینده بدون هوش مصنوعی معنی و مفهوم واقعی نخواهند داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار