۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

توقیف پنج شناور صیادی در حال صید ترال در مناطق دریایی خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از توقیف پنج فروند لنج صیادی توسط مأموران پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات که در مناطق دریایی بوسیف، ام الصبور و دهانه بهمنشیر در حال صید به روش غیرمجاز ترال بودند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۴۲۹
توقیف پنج شناور صیادی در حال صید ترال در مناطق دریایی خوزستان
 
فتح‌الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در جریان بازرسی از این شناور‌های صیادی متخلف، پنج دستگاه ترال و یک هزار و ۷۶۰ کیلوگرم انواع ماهی و میگو کشف و ضبط و مجوز صید این تعداد شناور‌ها نیز به دلیل صید ماهی به روش غیرقانونی ترال توقیف شد.

 وی گفت: پروندۀ تخلف صیادان برای انجام مراحل قانونی، ارسال به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی در دست انجام است.

در دو هفته اخیر دست کم ۱۱ فروند قایق و شناور صیادی که در حال صید به روش ترال بودند در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان توقیف شدند.

ابوعلی بر برخورد با صید غیرمجاز با هدف اشتغال پایدار صیادان و صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در خور‌های خوزستان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد.

در ماه‌های اخیر برخورد با صید غیرمجاز و بدون پروانه در خور‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است.

برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله شوریده و حلواسفید به علت صید بی‌رویه و قاچاق آن به کشور‌های حوزه خلیچ فارس در معرض انقراض قطعی قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار