۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

کانال پاناما با ترانزیت ۱۰ هزار کشتی رکورد زد

کانال پاناما با عبور یک کشتی بزرگ حمل گاز Neopanamax به رکورد عبور ۱۰ هزار کشتی در چهار سال اخیر پس از اجرای طرح توسعه دست یافت.
کد خبر: ۸۷۴۱۶
کانال پاناما با ترانزیت ۱۰ هزار کشتی رکورد زد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی بزرگ که ۱۸۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی را حمل می‌کرد در تاریخ ۱۰ آگوست از این کانال عبور کرد.

"Ricaurte Vásquez Morales" مدیر کانال پاناما در این زمینه گفت: بعد از چهار سال توسعه و گسترش کانال علی‌رغم درگیر بودن صنعت کشتیرانی با کرونا این کانال به رکورد  قابل قبولی رسیده که یک نقطه عطف محسوب می‌شود.

وی افزود: اگرچه در ماه می‌ ترانزیت کشتی از این کانال ۲۱ درصد کاهش یافته بود، اما در حال حاضر با ترافیک کشتی‌های تجاری مواجه هستیم و در ماه‌های اخیر ترانزیت کشتی‌های حمل گاز (LNG) ال ان جی ۱۲  درصد، کشتی‌های کانتینری ۴۶ درصد و کشتی‌های حمل گاز مایع (LPG) ال پی جی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اظهار تاسف از کاهش تردد کشتی‌های کروز در مسیر کانال اظهار امیدواری کرد شرایط در ماه‌های آینده به گونه‌ای باشد که راه برای ترانزیت این قبیل کشتی‌ها باز شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: موضوع عریض‌تر کردن کانال در دستور کار قرار دارد، زیرا سایز و اندازه کشتی‌های جدید روز به روز بزرگتر می‌شود و این کار لزوم بهره برداری از طرح‌های جدید را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

کانال پاناما با ترانزیت ۱۰ هزار کشتی رکورد زد
ارسال نظرات
آخرین اخبار