۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای خارج سازی ۵ فروند مغروقه

مدیر کل بندر و دریانوری بندر خرمشهر گفت: میزان اعتبار خارج سازی پنج فروند مغروقه ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات خارج سازی آنها در نیمه دوم امسال عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۷

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای خارج سازی ۵ فروند مغروقه

به گزارش  مانا، نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوری بندر خرمشهر در نشست تجلیل ازخبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد ضمن تجلیل از زحمات خبرنگاران برای انعکاس اخبار مجتمع بندری خرمشهر گفت: به منظور جذب صاحبان کالا در بندر خرمشهر تعرفه‌هایی نظیر انبارداری، حمل و نقل کانتینری صادراتی که بخش خصوصی سرمایه‌گذار آن است تا ۲۰ درصد تخفیف برای صاحبان کالا کاهش یافته است.

او تصریح کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی بندر خرمشهر و تخفیفات اعمال شده با بازگشایی مرز‌ها کماکان فعالیت بندر خرمشهر در زمینه صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ادامه دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص صادرات به کشور کویت گفت: به منظور تسهیل صادرات غیرنفتی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و افزایش میزان صادرات کالا‌های فله‌ای کیسه‌ای و غیرکیسه‌ای، صادرات این محموله‌ها از طریق کانتینر به کشور کویت در حال انجام است.

اسعدی در خصوص خارج سازی مغروقه‌ها از آبراه اروند تصریح کرد: خارج سازی پنج فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است و طرح خارج سازی مغروقه‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی از کار‌های آن انجام شده است.

او در خصوص میزان اعتبار خارج سازی مغروقه‌ها گفت: میزان اعتبار خارج سازی این ۵ فروند مغروقه ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات خارج سازی مغرقه‌ها در نیمه دوم امسال عملیاتی می‌شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: این مغروقه‌ها که در محدوده بندر خرمشهر تا دهانه اروند به طول ۶۲ مایل دریایی وجود دارد، کشتیرانی در آبراه اروند را به مخاطره انداخته و با خارج سازی آن‌ها خطرپذیری تردد شناور‌ها در اروندرود کاهش می‌یابد.

اسعدی از افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه عمرانی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: احداث ساختمان چند منظوره رفاهی و آموزشی، تعریض پل‌های دور بند و دورقی، تهیه حمل، نصب و راه اندازی شبکه سامانه نظارت تصویری، ارتقا شبکه اطفاء حریق و لایروبی اسکله‌ها را از جمله پروژه ها‌ی قابل افتتاح عنوان کرد.

او در ادامه تصریح کرد: سال گذشته۲۳۰ میلیارد ریال پروژه در هفته دولت از جمله پایانه کانتینری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان در دو بخش ایجاد زیرساخت‌های تاسیساتی و تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری استراتژیک و با ایجاد ۱۵ هکتار یارد کانتینری ظرفیت کانتینری، به بهره‌برداری رسید.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از فعالان رسانه‌ای تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار