۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

وضعیت غم‌انگیز کشتی‌های بزرگ مسافری کروز

وضعیت صنعت کشتیرانی کروز در حال حاضر سرنوشت غم انگیزی پیدا کرده به گونه‌ای که به گفته تحلیلگران این صنعت در واقع به زانو در آمده و به معنی واقعی کلمه در انتظار حمایت دولت‌هاست.
کد خبر: ۸۷۳۹۶
وضعیت غم انگیز کشتی‌های بزرگ مسافری کروز
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا گسترش کووید ۱۹ چنان بلایی بر سر صنعت کشترانی کروز آورده که تعجب تحلیلگران و کارشناسان را برانگیخته است.

 اگر‌چه برخی منابع خبری از حرکت کشتی‌های کروز در برخی از کشور‌های اروپایی خبر داده اند، اما وضعیت کشتی‌های کروز مستقر در استرالیا، انگلیس و آمریکا سرنوشت غم‌انگیزی پیدا کرده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده در حال حاضر کشتی‌های بزرگ کروز در اکثر مناطق کشور استرالیا  لنگر انداخته و قادر به حرکت نیستند در این میان برخی از آن‌ها که دریانوردان فیلپینی را به خلیج مانیل برده‌اند، در سواحل فیلیپین متوقف شده‌اند.

بر اساس این گزارش انجام عملیات کشتی‌های بزرگ کروز در آمریکا نیز به رکود شدید کشیده شده است و مهم‌ترین بنادر این کشور که به منظور حرکت کشتی‌های کروز اختصاص یافته بود در حال حاضر با کشتی‌ها‌ی خالی و بدون مسافر و نیروی انسانی بیکار دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حال حاضر در اکثر بنادر  این کشور کشتی‌های بزرگ کروز لنگر انداخته و قادر به حرکت نیستند. ناوگان صنعت کشتیرانی انگلیس نیز وضعیت مشابهی دارد و تنها مسافران کشتی‌های بزرگ کروز را دریانوردان تشکیل می‌دهند  که بلا‌تکلیف در آن‌ها مستقر شده‌اند.

بندر Southampton  شاهد لنگر انداختن تعداد زیادی از کشتی‌های مسافری ازجمله Queen Mary 2, Queen Victoria, و Britannia remain و ... هستند.

"Ankur Kundu" یکی از تحلیلگران برجسته صنعت گردشگری دریایی با اشاره به رکود صنعت کروز گفت: بر اساس تحقیقات و مطالعاتی که در دوران کرونا انجام شده است در واقع صنعت کشتیرانی کروز را به زانو درآورده است و در صورتی‌که حمایت واقعی از آن به عمل نیاید سرنوشت مبهم و غم‌انگیزی خواهد داشت.

وی یاد‌آور شد: این وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد داشت، در واقع می‌توان از تحلیل‌های موجود وضعیت صنعت کشتیرانی کروز را با حادثه ۱۱ سپتامبر و سقوط بازار‌های سهام  جهانی مقایسه کرد.

وی گفت: در حال حاضر مسافران کشتی‌های بزرگ  Ruby Princess, Diamond Princess و Artania بر اثر شیوع بیماری آن را ترک کرده اند و کشتی ها در گوشه‌ای از سواحل  به حال خود رها شده گویی این کشتی‌ها اصلاً صاحب و مالک ندارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار