۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

اثر مثبت تعطیلی شناگاه‌های خزر بر کاهش کرونا در شهر‌های ساحلی/ تداوم تعطیلی شناگاه‌های مازندران تا پایان تابستان

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران از اثر مثبت تعطیلی شناگاه‌های دریای خزر در کاهش شیوع کرونا در شهرستان‌های ساحلی بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۸۹
اثر مثبت تعطیلی شناگاه‌های خزر بر کاهش کرونا در شهر‌های ساحلی/ تداوم تعطیلی شناگاه‌های مازندران تا پایان تابستان
 
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، نماینده علوم پزشکی مازندران از اثرات مثبت تعطیلی شناگاه‌های خزر بر کاهش شیوع کرونا در شهرستان‌های ساحلی استان خبر داده است.

علی رجبی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد مقابله به کرونای استان، رعایت فاصله اجتماعی در آب دریا باید چهار متر باشد که هرگز امکان رعایت چنین موردی هنگام شنا کردن در دریا وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: لذا بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان از اواخر تیرماه تمام شناگاه‌های فعال در طول نوار ساحلی استان تعطیل شده‌اند.

به گفته وی، به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت قرمز استان مازندران به لحاظ شیوع کرونا و از سوی دیگر تداوم ورود چشمگیر گردشگران به شهرستان‌های ساحلی استان، تعطیلی شناگاه‌های مازندران تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در استان مازندران یادآور شد: با وجود تعطیلی شناگاه‌ها، اما همچنان شاهد ورود گردشگران به دریا و عدم توجه آن‌ها به هشدار‌های ناجیان غریق هستیم.

به گفتۀ مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، در این مدت متاسفانه شاهد غرق شدگی تعدادی از هموطنانمان نیز بوده ایم.

رجبی همچنین به نجات بیش از ۳۰۰ نفر از گردشگران توسط ناجیان غریق استان خبر داد و گفت: گردشگران در نقاط حادثه‌خیز اقدام به شنا می‌کنند که این امر بسیار خطرناک خواهد بود.

وی همچنین از تعطیلی فعالیت‌های تفریحی دریایی نظیر قایق سواری خبر داد و بیان داشت: به دلیل حضور چشمگیر گردشگران در سواحل فقط در تعطیلی روز عید غدیر اجازه فعالیت کلوپ‌های دریایی داده شد، اما بلافاصله به طور مجدد این کلوپ‌ها به دلیل اعلام ستاد مقابله با کرونای استان تعطیل شدند.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: ۳۷۵ نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان شناسایی شده اند که برای جلوگیری از غرق شدگی گردشگران امسال همچون سال‌های گذشته ناجیان غریق در این نقاط استقرار یافته اند.

وی با اشاره به استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز بیان داشت: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد در خدمت گردشگران هستند.

دبیر ستاد ساماندهی طرح‌های ساماندهی دریای استان مازندران، بیان داشت: استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز به معنای مجاز بودن گردشگران برای شنا در این مناطق نیست و لذا از گردشگرانی که قصد شنا کردن دارند خواهشمندیم تا به طرح‌های ساماندهی دریا که ایمنی بیشتری دارند، مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: پیش از این بر اساس پروتکل ابلاغی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تعداد ۲۷ طرح ساماندهی دریا در استان جهت ارائه خدمات به گردشگران با رعایت ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مذکور، از اول خرداد ماه امسال بازگشایی شده بودند که فعالیت آن‌ها همانطور که پیش از این گفته شده بود از اواخر تیر ماه ممنوع اعلام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار