۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

نشت ۱۰۰۰ تُن سوخت از کشتی ژاپنی در آب‌های جزیرۀ موریس

نشت سوخت از کشتی فله ژاپنی در نزدیکی جزیرۀ موریس در اقیانوس هند از نظر متخصصان محیط زیست یک فاجعۀ زیست محیطی به بار آورده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۵
نشت ۱۰۰۰ تُن سوخت از کشتی ژاپنی در آب‌های جزیرۀ موریس
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کشتی MV Wakashio، که توسط خط کشتیرانی Mitsui OSK Lines اداره می‌شود در تاریخ ۲۵ جولای در سواحل جنوب شرقی موریس به گل نشت که پس از برخورد با صخره تَرَک خورده و از دو روز پیش نشت سوخت از آن آغاز شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده تخمین زده می‌شود که حداقل هزار تُن سوخت از کشتی به آب‌های اطراف جزیرۀ موریس نشت کرده و حدود ۵۰۰ تُن نفت از کشتی خارج شده، اما هنوز ۲۵۰۰  تُن سوخت در کشتی باقی مانده است.

"Akihiko Ono" معاون اجرایی شرکت میتسویی OSK Lines در یک کنفرانس ویدیویی عذرخواهی عمیق خود را به خاطر این مشکل بزرگ اعلام کرد و گفت: هرکاری که از دستمان بر بیاید  برای حل مشکل انجام خواهیم داد.
از سوی دیگر وزارت امور خارجه ژاپن نیز روز یکشنبه اعلام کرد: ضمن تأسف از پدید آمدن این حادثه یک تیم شش نفره امدادی به درخواست دولت موریس برای پاکسازی نفت اعزام می‌کند.

در بیانیۀ وزارت خارجه آمده است امیدواریم این تیم بتواند به بهبود محیط زیست موریس به منظور جلوگیری از آلودگی دریایی کمک کند.  

در این میان فرانسه نیز برای پاکسازی نشت نفت در حال اعزام تیم‌های متخصص و تجهیزات به جزیرۀ موریس است.

به گفته متخصصان محیط زیست، نشت نفت بدترین فاجعه زیست محیطی است که تا کنون در جزیره موریس آب‌های بکر این منطقه را به خطر انداخته است، زیرا جزیرۀ موریس از جزایر گردشگری منحصر بفرد جهانی محسوب می‌شود که سواحل آن شهرت بین‌المللی دارد به گونه‌ای که در سال گذشته جزیرۀ موریس از محل گردشگری دریایی ۱.۶ میلیارد دلار جذب کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار