۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

IMO تیم عملیاتی شبانه‌روزی حل بحران تغییر خدمه تشکیل داد

سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO به منظور حل و فصل پرونده‌های مربوط به تغییر خدمه و سایر مشکلات آنان با همکاری ILO ، ITF و ICS تیم عملیاتی بحران حل مشکل دریانوردان (SCAT) را تشکیل داد.
کد خبر: ۸۷۳۸۲
IMO تیم عملیاتی شبانه‌روزی حل بحران تغییر خدمه تشکیل داد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی IMO در حال حاضر بیماری کرونا سراسر جهان را در بهت و حیرت فرو برده است و در این میان دریانوردان در شرایط بسیار نا‌مناسبی قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که با محدودیت‌های سفر روبه‌رو هستند. برخی از دریانوردان نمی‌توانند کشتی‌های خود را ترک و به خانه بازگردند وعده‌ای نیز قادر نیستند به دریا بروند. حتی برخی از  آن‌ها در نقاط دوردست جهان نمی‌توانند به فوریت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند.

در این میان برخی از آنها ۱۴ روز در قرنطینه به سر می‌برند بدون آنکه صاحب کشتی و یا خطوط کشتیرانی هزینه آنها را تقبل کنند.

بر اساس این گزارش به منظور حل مشکل دریانوردان، سازمان بین‌المللی دریانوردی پیش‌قدم شد تا با تشکیل تیم عملیاتی حل بحران دریانوردان، به کمک آنان بشتابد.

در این راستا سازمان بین‌المللی کار (ILO)، فدراسیون کارگران حمل‌و‌نقل بین‌المللی (ITF)، اتاق بین‌المللی حمل‌و‌نقل (ICS)، سایر سازمان‌های مردم‌نهاد، دولت‌های محلی، اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌های مرتبط IMO را یاری می‌کنند.

در ادامۀ گزارش این تیم اختصاصی به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و تمامی دریانوردان می‌توانند از طریق ایمیل info@imo.org با تیم عملیاتی حل بحران دریانوردان (SCAT) تماس بگیرند. این تیم عملیاتی به تمامی دولت‌ها اعلام کرد که باید با مداخله دیپلماتیک نسبت به حل و فصل پرونده‌های مربوط به دریانوردان تلاش‌های لازم را به عمل آورند. زیرا این یک وظیفه جهانی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار