۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

رشد صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک خرمشهر با وجود کرونا

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: با وجود مخاطرات ناشی از ویروس کرونا، ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرک خرمشهر در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۳۸۰
رشد صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک خرمشهر با وجود کرونا
 
علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت ۶۸۶هزار و ۱۵۱ تُن کالا به ارزش ۱۱۲میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۹۵ دلار از گمرک خرمشهرصادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک‌هزار ۵۷۸ تُن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۶۷ دلار کالا از گمرک خرمشهر ترانزیت خارجی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸۸ درصد  و از نظر ارزشی ۱۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی درآمد عمومی گمرک خرمشهر را ۶۹۶ میلیارد و ۹۹ میلیون و ۷۸۶ هزار ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرک خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک خرمشهر اظهار کرد: ارزش صادرات کالا‌های غیر‌نفتی از گمرک خرمشهر تنها در تیرماه سال جاری نسبت به تیر ماه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است به طوری که در این مدت ۲۱۴هزار و ۹۴۱ تُن کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۲۱ دلار از گمرک خرمشهر صادر شده است.

وی عمده کالای صادراتی از گمرک خرمشهر را مصالح ساختمانی، تره‌بار و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها عموماً به کشور‌های عراق، کویت، ترکیه، امارات متحد عربی و ازبکستان صادر شده است.

گمرک خرمشهر به واسطه قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد اروند و همجواری با کشور عراق و نزدیکی بندر خرمشهر با بنادر کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس ظرفیت زیادی برای افزایش صادرات غیرنفتی به کشور‌های همجوار به خصوص کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار