۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

توقیف شش شناور در حال صید ترال در آب‌های شمالی خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان شش فروند شناور صیادی را که در حال صید به روش ممنوعه "ترال" در آب‌های شمال غرب خلیج فارس بودند توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۳۷۹

توقیف شش شناور در حال صید ترال در آب‌های شمالی خلیج فارس

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مأموران حفاظت منابع آبزی شیلات در جریان بازرسی از این شناورهای صیادی متخلف فاقد هویت که  بدون دریافت مجوز صید مشغول ماهیگیری بودند، ۷۰۵ کیلوگرم انواع ماهی به همراه چهار دستگاه ترال، شش عدد لنگر و شش طاقه تور گوشگیر کشف و ضبط کردند.

وی افزود: پرونده‌های تخلفاتی صیادی این شناورها برای انجام مراحل قانونی، ارسال به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی در دست انجام است.

چندی پیش نیز چهار فروند شناور صیادی متخلف که بدون مجوز در حال صید آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس بودند توقیف شدند.

ابوعلی بر برخورد با صید غیرمجاز با هدف اشتغال پایدار صیادان و صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در خورهای خوزستان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد.

صید قاچاق، ورود برخی شناورهای کشورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های خلیج فارس، صید ترال، سنگینی ناوگان و صید در فصل ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله شوریده و حلواسفید به علت صید بی‌رویه و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیج فارس در معرض انقراض قطعی قرار دارند.

معیشت حدود ۵۰هزار خانوار در خوزستان به صید و صیادی گره خورده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار