۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

نشت نفت در آب‌های موریس

فعالان محیط زیست می‌گویند نشت سوخت از یک نفتکش حامل سوخت متعلق به کشور ژاپن در آب‌های موریس حالا تبدیل به یک فاجعه اکولوژیکی شده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۶
نشت نفت در آب‌های موریس
 
 به گزارش مانا، این نفتکش حامل سوخت دو هفته پیش در آب‌های کشور موریس به گل نشست. کارشناسان می‌گویند نشت سوخت از این تانکر حیات مرجان‌ها، ماهی‌ها و دیگر موجودات دریایی در اطراف جزایر اقیانوس هند را تهدید می‌کند.

نفتکش MV Wakashio متعلق به شرکت کشتیرانی ناقاشی ژاپن، ۲۵ جولای پس از برخورد با یک تپه زیر آبی در سواحل جنوب شرق موریس به گل نشست.

دولت موریس می‌گوید که سوخت این نفتکش از حفره‌ای که در بدنه آن ایجاد شده است نشت کرده و به این همین دلیل دولت اعلام وضعیت اضطراری محیط زیستی کرده و از مواجه بین المللی کمک خواسته است.

سازمان صلح سبز می‌گوید این نشت نفت احتمالاً یکی از بدترین بحران‌های اکولوژیکی موریس باشد که تاکنون مشاهده شده است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که آب‌های اطراف این کشتی به گل نشسته تغییر رنگ داده است. بخشی از این سوخت به ساحل هم رسیده است.

فرانسه یک تیم از متخصصان خود همراه با تجهیزات کامل برای کمک به موریس اعزام کرده است. یک هواپیمای نظامی فرانسوی هم تجهیزات لازم را به محل انتقال می‌دهد.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه گفته است وقتی تنوع زیستی در خطر است باید اقدامات ضروری انجام شود. شما می‌توانید بر حمایت ما حساب کنید.

این نفتکش ۲۹۹.۵ متر طول و ۵۰ متر عرض و ۲۰ خدمه دارد و با پرچم پاناما حرکت می‌کند. این نفتکش در جایی به گل نشسته است که بر اساس اعلام وزارت محیط زیست، یک منطقۀ به شدت حساس محیط زیستی است و حالا یک لکۀ سیاه در آب‌های فیروزه‌ای این منطقه حیات موجودات ساکن در آن را به شدت تهدید می‌کند.

جزیره موریس به خاطر طبیعت بکر سواحل خود مشهور است که سال گذشته ۱.۶ میلیارد دلار ارز‌آوری از طریق جذب توریست برای اقتصاد این کشور داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار