۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

فرصت‌های سرمایه گذاری در بنادر کوچک

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: چند سالی است که توسعه بنادر کوچک توسط سیاست گذاران مدنظر قرار گرفته، ولی این روند بسیار آرام و آهسته است بدین جهت به نظر می‌رسد که بخش خصوصی باید در کنار دولت قرار گیرد تا توسعه و فعال سازی بنادر کوچک اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۷۳۶۵

فرصت‌های سرمایه گذاری در بنادر کوچک

به گزارش مانا، شعبان فروتن درباره وضعیت بنادر و جایگاهی که آنها دارند تصریح کرد: بنادر کوچک فرصت و قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارند و این امر برای سرمایه گذاران خرد شرایط بهتری را ایجاد کرده است، لذا از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی می خواهم که توسعه بنادر کوچک را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند با تکمیل زیرساخت های بنادر کوچک، شرایط برای سرمایه گذاری فراهم کند، افزود: بنادر کوچک می تواند جهش اقتصادی را برای سرمایه گذاران فراهم کند چرا که جابه‌جایی کالا از طریق بنادر بسیار با صرفه تر است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: کارنامه کاری سازمان بنادر طی سال‌های اخیر نشان داده است که این سازمان به بخش خصوصی واقعی کمک می کند و برای آن تسهیلاتی را در نظر می گیرد تا ریسک سرمایه‌گذاران کاهش پیدا کند.

فروتن تصریح کرد: اعتقاد دارم که سرمایه گذاری در بنادر با کمترین ریسک مواجه است و اگر سرمایه گذاری به پسکرانه بنادر برود با تسهیلات مناسبی می تواند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند.

وی گفت: به نظر می رسد که سرمایه گذاران برای حضور در بنادر آمادگی دارند به همین جهت بایستی از انگیزه آنها بهره گرفت تا روند توسعه‌ای بنادر دنبال شود.

فروتن خاطرنشان کرد: تحریم شرایطی را ایجاد کرده که سیاست‌گذاران بیش از گذشته به بخش خصوصی و فعالیت‌های آنها تکیه کنند از این‌رو نباید فرصت‌های به دست آمده را از دست داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار