۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

آلودگی نفتی در محدوده خلیج‌فارس پاکسازی شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی محدوده سکو‌های نفتی در ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر پاک‌سازی شد.
کد خبر: ۸۷۳۵۸

آلودگی نفتی در محدوده خلیج‌فارس پاکسازی شد

به گزارش مانا، محمدقاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات پاکسازی محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته گذشته با دریافت تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات موجود مبنی بر آلودگی آب دریا در سکوهای نفتی عربستان و ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر، بلافاصله گروه‌های رسیدگی به آلودگی مشتمل بر گروه مدیریت و عملیات سانحه تشکیل شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به جهت وزش و سرعت باد و موج که بر اساس مستندات مربوط به آلودگی در موقعیت‌های گزارش‌شده، جهت جست‌وجو و ردیابی هر چه‌بهتر آلودگی، الگوی مدنظر برای پاک‌سازی تعیین شد.

قاسمی ادامه داد: در ابتدا شناور ناجی ۱۸ مستقر در بندر عامری به سمت موقعیت "ساحل باشی" اعزام اما آلودگی در این منطقه مشاهده نشد. در مرحله جدید عملیات شناور ناجی ۱۸  در 45 کیلومتری جنوب بوشهر بررسی و نمونه‌برداری از آلودگی حادث‌شده اعزام شد.

قاسمی اظهار کرد: در چهار مایلی محدوده یادشده آلودگی نفتی به‌صورت رقیق و پراکنده به شعاع ۵۰۰ متر مشاهده شد و فاصله این آلودگی تا بندر بوشهر ۷۴ مایل دریایی گزارش شد.

وی گفت: در این راستا با هماهنگی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، پایش هوایی در مناطق ساحل باشی انجام شد و واحد هوایی نیز آلودگی را در محدوده سکوهای نفتی عربستان تشخیص داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این زمینه با نظارت لحظه‌به‌لحظه بر عملیات از سوی کارکنان مقابله با آلودگی و جست‌وجو و نجات اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر بوشهر نکات و دستورات لازمه به گروه‌های عملیاتی ارائه شد.

قاسمی بیان کرد: در روز هفدهم مردادماه نیز برای تعیین منشأ آلودگی، نمونه برداشته‌شده از دریا به اداره کل محیط‌زیست استان بوشهر تحویل شد.

وی یادآور شد: همچنین پایش هوایی نیز از سوی «جایرو پلن» برای بررسی بیشتر نقاط آلودگی از حدفاصل بندر بوشهر تا لاور به‌صورت ساحلی انجام شد و اثرات آلودگی‌ها بر این سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای ارزیابی اثرات تخریب محیط‌زیست در ساحل گناوه نیز بازرسی میدانی و پایش هوایی در منطقه انجام‌شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار