۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

ذخیره ۷۰۰ تُن نیترات آمونیوم در بندری در هند

مقامات محلی هند روز جمعه اعلام کردند نزدیک به ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم، همان ماده‌ای که در انفجار عظیم روز سه‌شنبه بیروت دخیل بود، از سال ۲۰۱۵ در یکی از بنادر هند هم ذخیره شده است.
کد خبر: ۸۷۳۵۵

ذخیره ۷۰۰ تُن نیترات آمونیوم در بندری در هند

به گزارش مانا به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، مقامات هند که وقوع فاجعه در پایتخت لبنان به منزله هشداری برای آن‌ها عمل کرده است، دستور دادند این مواد خطرناک ذخیره شده در بندر‌های این کشور بزرگ دارای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، بازبینی شوند.
ذخیره ۶۹۰ تُن نیترات آمونیوم در بندر چنای، مرکز ایالت تامیل نادو در جنوب هند هشداری به مقامات هند است. یک شرکت هندی در سال ۲۰۱۵ این مقدار نیترات آمونیوم را که در ۳۷ کانتینر ذخیره شده است، از کره وارد کرده است، اما گمرک بندر آن را توقیف کرده است.
گمرک محلی روند فروش آن را به صورت حراج به جریان انداخته است تا خود را از این وضعیت خطرناک خلاص کند. اداره گمرک در بیانیه‌ای اعلام کرد ”محصول شیمیایی توقیف شده با توجه به ماهیت خطرناک آن به نحو محافظت شده ذخیره و ایمنی محموله تضمین شده است“.
نیترات آمونیم نمکی سفید و بی بو است که به عنوان ماده اصلی کود‌های ازت از آن استفاده می‌شود و به حوادث صنعتی زیادی از جمله انفجار در کارخانه آ زد اف (AZF) در شهر تولوز فرانسه در سال ۲۰۰۱ منجر شده است.
به گفته کارشناسان صنعتی، هنگامی که دستورالعمل‌های ایمنی رعایت شده باشد، خطر انفجار نیترات آمونیوم حداقلی است و حرارت بالا -اندکی کم‌تر از ۲۰۰ درجه- برای سوختن آن ضروری است.
حوادث صنعتی در هند به کرات روی می‌دهد. در ماه مه نشت گاز در یک کارخانه در جنوب این کشور به کشته شدن ۱۵ نفر منجر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار