۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

چین بنادر آفریقا را مدرنیزه می‌کند

چین به منظور دسترسی به منابع غنی معدنی کشور‌های آفریقایی بنادر این قاره را مدرنیزه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۴۹
چین بنادر آفریقا را مدرنیزه می‌کند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آفریقا دارای ۱۶ کشور محصور در خشکی است که ۳۰ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیارد‌ی این قاره را در خود جای داده است که این کشور‌ها به همسایگان خود که به دریا دسترسی دارند، وابسته هستند.

نیاز مردم کشور‌ها از یک سو و وجود منابع غنی معدنی در این کشور‌ها، چین را به اجرای  پروژه‌ها‌ی زیر‌بنایی، بندری و مدرنیزه کردن بنادر این قاره ترغیب کرده است.

در این میان بندر مومباسای کنیا قطب منطقه‌ای آفریقا محسوب می‌شود به همین جهت چین سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری در این بندر را شروع کرده تا ظرفیت سالانه آن را به ۱۱۰ میلیون تن بار برساند.

بر اساس این گزارش پیمانکاران چینی از سال ۲۰۰۸ اسکله‌سازی و احداث خط ریلی متصل به بندر و ساخت ترمینال کانتینری به ظرفیت ۵۵۰ هزار TEU  کانتینر و ساخت ترمینال نفتی  را در دست اجرا دارند که بخشی از آن‌ها تا سال ۲۰۲۱ به اتمام خواهد رسید.

این گزارش حاکی است چین همچنین احداث کریدور بندر لامور در کنیا، سودان و اتیوپی را در دست اجرا دارد که با اجرای آن بندر کنیا به دروازه و قطب‌های حمل‌و‌نقل آفریقا تبدیل می‌شود و مبادلات اقتصادی با کشور‌ها‌ی اتیوپی، سودان، رواندا و کنگو تسهیل خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار