۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

تجهیز روستا‌های ساحلی مکران به امکانات گردشگری

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از تجهیز روستاهای ساحلی دریای عمان به امکانات گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۴۸
تجهیز روستا‌های ساحلی مکران به امکانات گردشگری
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا از تجهیز روستا‌های ساحلی دریای عمان به امکانات گردشگری خبر داد و اظهار داشت: در این راستا ایجاد مجموعه گردشگری در ساحل درک به وسعت ۱۷ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: در این راستا هم اکنون شاهد آماده سازی روستای  ساحلی درک در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ساحلی هستیم.

به گفته وی، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری منطقه درک در سال جاری یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده که قرار است به زودی  به منظور رفاه گردشگران به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال گردشگران از سواحل زیبای استان تامین زیرساخت‌های این منطقه یکی از ملزومات است که در این راستا احداث پارکینگ به مساحت د وهزار متر مربع، روشنایی معابر جاده ساحلی با پیشرفت ۱۰۰ درصد و نیز احداث محل استراحت موقت  در منطقه درک اجرایی خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: عملیات اجرایی مجموعه گردشگری، اقامتی، پذیرایی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در حال اجرا و در مرحله خاکریزی و تجهیز کارگاه است.

جلال زایی یادآور شد: روستای درک در بخش زرآباد شهرستان کنارک و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب چابهار واقع شده است و یکی از مناطق بکر استان سیستان و بلوچستان و حتی کشور محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: به زودی عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سایر روستا‌های واقع شده در ساحل دریای مکران آغاز خواهد شد.

وی اذعان داشت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران به دستور مقام معظیم رهبری، توسعه گردشگری در طول این سواحل به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های توسعه‌ای استان قرار گرفته است که امید می‌رود دراین مسیر بومیان این مناطق به ویژه روستانشینان ساحلی از مزایای اقتصادی طرح توسعه سواحل مکران بیش از پیش بهره‌مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بدون شک طرح توسعه سواحل مکران، توسعه گردشگری دریایی در سواحل دریای عمان واقع در استان سیستان و بلوچستان را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: علاوه بر جذب گردشگران داخلی به سواحل مکران بتوانیم در جذب گردشگران خارجی به منطقه نیز موفق عمل کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار